Autobusų vairuotojais jauni žmonės dirbti nebenori
Kokia situacija šiandien yra UAB „Plungės autobusų parkas“ – apie tai kalbėta lapkričio 20 dieną Vietos ūkio ir ekologijos komiteto posėdyje. Apie veiklą, problemas ir ateities planus posėdžiautojams pasakojęs bendrovės direktorius Rimantas Kmieliauskas užsiminė, jog nerimą kelia senstantis kolektyvas, nes jaunesni žmonės vairuoti autobusų nesiveržia net pasiūlius 800 eurų į rankas…
„Šiuo metu 6 vairuotojai yra pensininkai, dar šeši – priešpensinio amžiaus, tad apie 50 procentų… Ką darysime toliau?“ – pasisakymą pradėjo R. Kmieliauskas.
Dabar bendrovėje – 25 darbuotojai. Vieno darbuotojo vidutinis mėnesinis atlyginimas neatskaičius mokesčių – 863 eurai, o autobusų vairuotojų – 759 eurai. Vidutinis vairuotojų amžius – 56 metai. „Vienam vairuotojui siūliau į rankas 800 eurų, bet vis tiek iškart atsisakė. Jauni žmonės už tiek nesutinka dirbti“, – apie nerimą keliančią situaciją kalbėjo bendrovės vadovas.
Kaip žinia, Plungės autobusų parkas ir autobusų stotis yra skirtingose vietose – Pramonės prospekte ir Stoties gatvėje. Administracijos patalpų stogas šiais metais buvo suremontuotas, kainavo 10 737 eurus.
Dabar administracijos darbuotojų – vos keturi, tad galėtų keltis į autobusų stoties patalpas, bet jas reikėtų suremontuoti. Tačiau jau ne vienerius metus kalbama, jog autobusų ir geležinkelio stotys galėtų būti sujungtos, tik kol kas neaišku, kaip bus. Jei teks persikelti į geležinkelio stotį, administracinį pastatą būtų galima parduoti. Deja, su geležinkelininkais iki galo nesutariama, nes pastariesiems priklauso apie 13 hektarų žemės ploto sklypas, tad nežinia, kas jį prižiūrėtų.
Be minėto stogo remonto, šiemet UAB „Plungės autobusų parkas“ atliko ir kitokių darbų. Pavyzdžiui, dalis autobusų stotelių lentelių pakeistos užmaunamais transporto tvarkaraščiais. Dvejuose autobusuose įrengti vaizdo registracijos prietaisai. Visuose autobusuose įrengti geografinės padėties nustatymo prietaisai ir sudarytos sutartys dėl jų aptarnavimo. Taip pat remontuotos mechaninės dirbtuvės. Kitąmet dar numatoma perdažyti dirbtuvių išorines sienas. Kiek anksčiau buvo pakeisti dirbtuvių langai ir vartai, stogo danga. Dar labai norėtųsi sutvarkyti dirbtuvių teritorijos kelio dangą.
UAB „Plungės autobusų parkas“ užsiima Plungės rajono keleivių vežimu miesto, priemiesčio, tarpmiestinio ir komerciniais maršrutais. Veža ir keleivius, ir moksleivius. Šiais metais įmonė veža 7 miesto, 39 priemiesčio, 1 tolimojo susisiekimo maršrutais bei užsakomaisiais reisais. Metų pradžioje bendrovės kapitalas sudarė 591 247 eurus, jis priklauso Savivaldybei.
Kalbant apie turimas transporto priemones, yra 22 autobusai, iš kurių keturi yra MAN markės, septyni – MERCEDES-BENZ, du – NEOPLAN, trys – EVOBUS, keturi – ISUZU, po vieną – VOLVO, IVECO IRISBUS markės. Šiemet įmonė atnaujino savo autobusų parką – įsigijo autobusą MAN. Bendras autobusų amžiaus vidurkis – 14 metų. Iki 5 metų yra 4 autobusai, kiti – senesni.
Kitąmet numatoma pastatyti pusiau automatinę autobusų plovyklą. Dabar plaunami rankiniu būdu, su šepečiais. Taip pat planuojama įrengti nuosavą kuro ir tepalų išdavimo kolonėlę. Visa sistema būtų kompiuterizuota. Dar kitąmet planuojama skelbti konkursą naujo žemagrindžio miesto tipo autobusui įsigyti.
Posėdžiautojai pasidžiaugė, kad bendrovė „neina į minusą“, padiskutavo, jog būtų gerai, kad Plungėje, kaip Estijoje, būtų nemokamas viešasis transportas ir kad prie autobusų būtų prikabintos priekabos, į kurias turistai galėtų susikelti dviračius ir nuvažiuoti iki Platelių.
Lina MOTUŽIENĖ
Nuotraukoje: Įmonės „Plungės autobusų parkas“ direktoriui R. Kmieliauskui nerimą kelia senstantis kolektyvas.