Šeštadienis, 2021 m. rugsėjo 25 d.

Ką reikia žinoti apie siuntų sekimą?

Užsisakius prekes, ypač iš užsienio šalių, norėtųsi stebėti, kurioje vietoje jos yra ir, kada bus gaunamos į Lietuvą. Nors ir esame įpratę užsisakyti prekes iš užsienio šalių, tačiau klausimų dėl siuntų siuntimo, sekimo ir gavimo – vis dar kyla.

Registruotos siuntos

Vieninteles siuntas, kurias galima sekti yra registruotos. Pavyzdžiui, jeigu siunčiate registruotą siuntą į Olandiją, ji turės specialų kodą, kurio struktūra susidaro iš: 2 raidės + 9 skaičiai + 2 raidės. Siuntą, kuri turi tokį kodą, galima sekti visose siuntų sekimo sistemose (populiariausia yra Global track trace).

Trečiųjų šalių šalys turi savo specifinius kodus, todėl pasaulinė sistema jų buvimo vietos – nerodo. Jeigu jums yra smalsu sužinoti savo siuntos vietą, turite ieškoti toje svetainėje, kurioje užsisakėte prekes. Jei nepavyks rasti tokios informacijos, kreipkitės į parduotuvės administratorius, kurie jus nukreips į reikiamą siuntos sekimo puslapį.

Parduotuvės sekimo sistemos

Dauguma elektroninių parduotuvių turi savo sekimo sistemą. Deja, jos ne visada būna teisingos, todėl gali suklaidinti siuntos gavėją. Pavyzdžiui, vienoje iš žymiausių kiniškų prekių elektroninių parduotuvių yra Aliexpress, kurioje visa sistema, taip pat ir siuntimo yra automatizuota. Tai reiškia, kad jau iš anksto yra numatyta, kada prekė bus paruošta, per kiek laiko išsiųsta bei per kiek dienų bus gavėjo šalyje.
Dažnai būna situacijų, kai rašoma, jog siunta yra jau Lietuvoje, tačiau tiesa tokia, jog ji tik neseniai buvo išsiųsta iš trečiųjų šalių valstybių. Užsisakius prekes iš tolimų šalių, tenka palaukti ilgiau nei užsisakius iš Europos Sąjungos.

Siuntos sekimas Lietuvoje

Net jeigu jūsų siunta yra registruota, Lietuvos pašto sistemoje ją galima pamatyti tik tada, kai jis bus jau Lietuvoje. Pradžioje siunta patenka į Lietuvos pašto skirstymo skyrių, ten yra nukainuojama ir tik tada siunčiama į jūsų pasirinktus pašto padalinius. Visą šį procesą galite stebėti Lietuvos pašto internetinėje svetainėje, o kai siunta jau atkeliauja į jūsų pašto padalinį – gaunate žinutę į telefoną arba elektroninį paštą (galima gauti ir kvituką apie siuntą į pašto dėžutę).

Deja, vis dar vyrauja siuntų vėlavimas, o jis ypač akivaizdus prekėms, kurios yra užsakytos iš trečiųjų šalių. Nustatytas terminas būna apie 3 – 4 savaitės, bet esant dabartinei situacijai, kai dauguma žmonių užsisako prekes elektroniniu būdu – laiko terminas prailgo. Nenustebkite, jeigu prekių iš Kinijos reikės palaukti apie 1 arba net 2 mėnesius. Laiko termino situacija paaštrino ir naujas siuntimo įstatymas, kuris pridėjo papildomų mokesčių siunčiant prekes iš trečiųjų šalių. Žinoma, jeigu jums gaunamos prekės nėra tokios svarbios, palaukti nebus sunku, tačiau, jeigu jų jums reikia gauti greitu metu, tuomet geriau užsisakyti už šiek tiek brangiau, bet gauti greičiau.

Komentarai
Kiti straipsniai