Registrų centro padalinio Rietave uždarymo klausimas dar svarstomas
Spalio mėnesį rašėme, kad palaipsniui mažesnių savivaldybių gyventojai lieka be viešųjų paslaugų –Registrų centras uždarė savo padalinius Pagėgiuose, Kazlų Rūdoje ir Rietave. Anot Registrų centro atstovų, padaliniai uždaromi, nes siekta nepažeisti įpareigojimo paslaugas suteikti per vieną dieną, bet to, padaliniuose apsilanko per maži gyventojų srautai.
Uždarytuose padaliniuose per mėnesį vidutiniškai buvo sulaukiama apie 20 klientų. Dirbant padaliniui vieną kartą per savaitę, per dieną vidutiniškai aptarnaujami 5 klientai. Padalinių uždarymu piktinosi ne tik savivaldybių merai, kurie tai vadino regionų skurdinimu, bet ir patys gyventojai, kuriems tvarkytis reikalų tenka keliauti į kitas savivaldybes, esančias už keliasdešimt kilometrų.
Ketvirtadienį, Savivaldybės Tarybos posėdžio metu, meras Antanas Černeckis pasakojo, kaip sekasi spręsti šią problemą. Kadangi nuo spalio 1 dienos ši paslauga mūsų gyventojams nebeteikiama, vyko susitikimai, vėliau A. Černeckis kartu su Pagėgių savivaldybės meru važiavo pasikalbėti su Registrų centro vadovybe. Dieną iki posėdžio visų trijų minėtų savivaldybių merus Vyriausybės kancleris pakvietė šį klausimą spręsti vyriausybės lygmeniu.
„Daug yra pasikeitimų, daug ką galima susitvarkyti elektroniniu būdu. Kurie geba tai padaryti, jiems problemų nekyla. Problemų turi pagyvenę žmonės, kurie nemoka naudotis kompiuteriu. Būna ir tokių klausimų, kuriems išspręsti reikia nusivežti bylą ir konsultuotis su specialistu, vieno vizito gali ir nepakakti. Ne visi gali tiek privažinėti, ne visi turi ir savo transportą“, – pasakojo meras. Anot jo, diskusijos metu prieita išvados, kad ši paslauga gyventojams turi būti teikiama. Vyriausybės kancleris pavedė Registrų centrui iki sausio 10-os dienos išanalizuoti visus variantus ir rasti būdų, kaip šią paslaugą teikti toliau. A. Černeckis siūlė vienam iš savivaldybės administracijos specialistų pavesti tarpininkavimą tarp žmogaus ir reikiamo specialisto pasitelkiant vaizdo transliaciją tiesioginiu ryšiu. Žmogus gautų informaciją iš karto, tik reikėtų tarpininkaujančio specialisto, kuris techniškai gebėtų tai padaryti. Kitas mero siūlymas – atsivežti ir vėliau parvežti reikiamą darbuotoją savivaldybės biudžeto lėšomis, tačiau šis pasiūlymas nesulaukė pritarimo. Taigi, belieka laukti sausio 10-osios ir žiūrėti, kokie sprendimai bus priimti.
Dalia BARCYTĖ
Nuotraukoje: Anot mero, diskusijos metu prieita prie išvados, kad Registrų centro paslauga gyventojams turi būti teikiama.