Atsiras naujų pėsčiųjų perėjų ir kelio ženklų
Kur reikėtų riboti sunkiasvorio transporto eismą, kuriose vietose įrengti pėsčiųjų perėjas, o kur riboti greitį – apie visa tai ir dar daugiau kalbėta Plungės rajono Saugaus eismo organizavimo komisijos posėdyje, kuris vyko gegužės 7 dieną. Beje, šiek tiek pasikeitusi yra ir komisijos sudėtis: dabar pirmininkauja Robertas Endrikas, nariais yra Savivaldybės administracijos atstovai Antanas Gedrimas ir Arvydas Liutika, pareigūnas Vaidas Kurmis, UAB „Plungupė“ (turgaus) direktorius Modestas Grumblys ir Plungės autobusų parko direktorius Rimantas Kmieliauskas. Dar turėtų būti Savivaldybės tarybos narys Česlovas Kerpauskas, bet jo posėdyje nebuvo.
„Aš nesustosiu, kol viso toneišspręsite“
Šitaip Saugaus eismo organizavimo komisijos nariams pareiškė verslininkas Jonas Muralis. Kavinės „Galera“ savininkas jau daug metų nesutaria su priešais jo namus Gandingos gatvėje gyvenančiu kaimynu, ten pat turinčiu pokylių salę.
Į posėdį atėjęs J. Muralis eilinį kartą dėstė, kad kaimynas be leidimo vietoje griovio yra pripylęs žvyro ir pasidaręs automobilių stovėjimo aikštelę. Esą jo paties gyvenamojoje pusėje tas griovys gatvelės krašte yra, o kaimyno pusėje – nebėra! „Jis nieko nemoka, leidimų neturi, valstybinėje žemėje pasidarė aikštelę! Mane tai diskriminuoja, juk ir aš turiu maitinimo įstaigą!“ – piktinosi verslininkas.
Posėdžiautojai kraipė galvas, jog komisija nesibaigiančių kaimynų nesutarimų kaip ir neprivalėtų spręsti, tad teiravosi J. Muralio, ko konkrečiai šis pageidaujantis. Verslininkas atsakė manantis, kad komisija turi prižiūrėti, kaip pas mus organizuojamas saugus eismas, tad pakartojo, jog automobilių aikštelės ten neturėtų būti, patikino, kad jis nesustos, kol problema nebus išspręsta! Su kaimynu sakė nekariaujantis – tiesiog nesikalbantis ir net nesisveikinantis!
Pareigūnas V. Kurmis patikino, jog dėl bendros eismo tvarkos problemų toje vietoje tikrai kyla. Jo manymu, jei pagal projektą ten turėjo būti veja, tai taip ir turi būti. Vyr. specialistas viešajai tvarkai A. Gedrimas priminė, jog dar pernai Vietos ūkio ir ekologijos komitetas nepritarė tos gatvės atkarpos rekonstrukcijos projekto rengimui, nes nebuvo pinigų. Pirmininkaujantis R. Endrikas pažadėjo pats dar kartą iškelti šį klausimą minėtame komitete gegužės mėnesį.
Dėl jojimo paslaugas nurodančio ženklo
Saugaus eismo organizavimo komisiją pasiekė V. G. prašymas – prie Medelyno ir Kulių gatvių sankryžos jis prašė leisti pastatyti ženklą, nurodantį jojimo paslaugas. Pareigūnas V. Kurmis atkreipė dėmesį, jog tokio kelio ženklo išvis nėra – tai esantis ne informacinis, o reklaminis ženklas, todėl reklaminius reikalus V. G. turės derinti su seniūnija.
Senamiesčio aikštėje bus keičiamas ženklas
Į komisiją su prašymu kreipėsi UAB „Kontrus“ ir UAB „Skonio fabrikas“ atstovai. Vadinamajame knygyne, esančiame Senamiesčio aikštėje, verslą vykdantys asmenys susiduria su problemomis, kai jiems atvežamos prekės, mat prie pastato yra kelio ženklas „Sustoti draudžiama“. A. Gedrimas patikino, jog už viešąją tvarką atsakingi Savivaldybės darbuotojai stovinčiuosius prie ženklo tikrai baudžia, nes negalima ten stovėti. Kiek padiskutavę, posėdžiautojai nutarė minėtą ženklą pakeisti iš „Sustoti draudžiama“ į „Stovėti draudžiama“ – verslas neturi būti žlugdomas, prekes reikia iškrauti. Pareigūnas V. Kurmis savo ruožtu dar pridūrė, jog ženklai ten neretai būna nuvirtę, tad reikėtų šiek tiek žiūrėti tvarkos.
Pušelės gatvėje greitis ribojamas iki 30 km/val.
Babrungo kaimo Pušelės gatvės gyventoja R. P. paprašė Saugaus eismo organizavimo komisijos riboti greitį iki 30 km/val. Žemaitijos gatvę ir Rietavo kelio gavę jungianti minėta Pušelės gatvė yra žvyro dangos, ja neretai pralekia sunkvežimiai, tad ir nesaugu, ir dulkių daug. „Baisu, kas darosi – vartelių nebeatsidarome, dreba langai, virsta dulkių kamuoliai. Gerai būtų, jog kartais greideris pravažiuotų ir kad mūsų gatvė būtų laistoma“, – guodėsi gyventoja. Kitas tos pačios gatvės gyventojas paantrino, jog miškovežiai pralekia nepaisydami net kelio ženklo, jog sunkiasvoriams eismas yra draudžiamas. Dar pridūrė, jog žvyro niekas nebeatveža – pats kelias jau yra žemiau nei kraštai, palijus viskas ištyžta, tad grunto tikrai trūksta.
Posėdžiautojai pritarė greičio ribojimui, patarė dėl grunto kreiptis į seniūnę. Dar pasvarstė, jog atsiradus tuneliui po geležinkeliu, problemų turėtų sumažėti. Taip pat užsiminta, jog Pušelės gatvė nėra įrašyta į asfaltuoti numatomų gatvių sąrašą, tačiau, jei gyventojai prisidėtų 40 procentų savo lėšomis, tai būtų galima padaryti gana greitai.
Sodų gatvėje ribojamas sunkiasvorio transporto eismas
Varkalių kaimo Sodų gatvės gyventojai pateikė prašymą apriboti eismą sunkiasvorėms mašinoms. Į posėdį atėję keli gyventojai skundėsi, jog vos tik kelias buvo nugreideriuotas, visi pradėjo lėkti pro juos, nors yra kitas kelias – pro fermą, pro seniūniją. Dabar esą važiuoja traktoriai, sunkvežimiai, tai vėl „išmuš“ duobių ir sugadins kelią! Dar pasvarstė, gal geriau būtų pastatyti kelio ženklą, nurodantį „Gyvenamąją zoną“? Juk bėgioja vaikai, yra keli daugiabučiai… Posėdžiautojai pastarajam prašymui nepritarė, o dėl sunkiasvorių eismo ribojimo neprieštaravo. Taigi dalyje Sodų gatvės (atkarpoje nuo Kulių gatvės iki Pušies gatvės) bus apribotas sunkiasvorio transporto iki 8 tonų eismas.
Prie „Maximos“atnaujins ištisinę geltoną liniją
Saugaus eismo organizavimo komisija pritarė, jog reikia atnaujinti geltoną ištisinę liniją, kuri anksčiau buvo nubrėžta, o dabar yra nusitrynusi. Kalbama apie tą vietą prie prekybos centro „Maxima“, kur yra automobilių stovėjimo aikštelė, iš kurios „išeina“ J. Žilevičiaus skersgatvis. Kadangi tas skersgatvis „Maximai“ nepriklauso, ženklinimo atnaujinimu turės pasirūpinti Savivaldybė.
Ten gyvenantys žmonės piktindavosi, kad užstatomas jiems įvažiavimas, todėl palei visą J. Žilevičiaus skg. 4-to namo tvorą buvo nubrėžta geltona linija, draudžianti užstatyti įvažiavimą į piliečių kiemą. Pareigūnas V. Kurmis pridūrė, jog yra buvę ir nubaustų vairuotojų, nepaisiusių linijos, tad pyktelėjo, jog dažams nusitrynus, miesto seniūnas laiku nepasirūpina atnaujinimu. Gali kilti nesusipratimų! Pirmininkaujantis R. Endrikas pritarė pareigūnui ir pajuokaudamas griežtai pareiškė: „Atnaujinti, niemiedlieno“! (nedelsiant – rus.).
Komiteto nariai taip pat turėjo pasiūlymų
Darbotvarkės klausimams išsekus, naujos sudėties Eismo komisijos nariai ir patys išsakė nemažai pastebėjimų, kas, jų manymu, galėtų pagerinti eismo saugumą mūsų mieste.
Pareigūnas V. Kurmis pasiūlė pastatyti pirmumo ženklą Vėjo ir Purienų gatvių sankryžoje. Ten yra vienodi susikertantys žvyrkeliai, ir vairuotojai kartais nebesupranta, kas turi duoti kelią. Akcentuota, kad pagrindinis kelias – Purienų gatvė, tad važiuojantys Vėjo gatve netrukus jau pamatys pastatytą ženklą „Duoti kelią“.
Taip pat pareigūnas atkreipė dėmesį į dažnas avarijas Žaltakalnio gatvėje, sankryžoje su Kalniškių gatve. Kelias yra geras, tai Žaltakalnio gatve vairuotojai „paspaudžia“, o įvažiuojantys į sankryžą iš Kalniškių gatvės to neįvertina ir „užkiša“, manydami, kad spės. Dėl dažnų avarijų nutarta kreiptis į Lietuvos automobilių kelių direkciją, kad būtų ribojamas greitis iki 50 km/val. Žaltakalnio gatvėje, artėjant nuo Rietavo pusės (dabar ten yra 70 km/val.).
Autobusų parko direktorius R. Kmieliauskas kalbėjo, jog Pabrėžos gatvės šalikelės yra tiek apaugusios krūmynais, jog net nusibraižo autobusų šonai! Nutarta kreiptis į seniūnus (viena kelio pusė priklauso Plungės, kita – Nausodžio seniūnijai), kad pasirūpintų išsikerojusios pakelių augmenijos sutvarkymu.
Pritarta ir komisijos nario M. Grumblio siūlymui pastatyti kelio ženklus, draudžiančius sustoti Telšių gatvėje, ties sankryža su Telšių skersgatviu, kur dviejose nedidelėse atkarpose (ties kirpykla ir ties stomatologijos klinika) yra sudėtinga prasilenkti.
Dar M. Grumblys atkreipė dėmesį į Kalniškių gatvės atkarpą (nuo Rietavo iki A. Jucio g.), kur reikėtų susirūpinti vaikų saugumu. Mokyklinukai, žingsniuojantys šia siaura gatve, išties nėra saugūs – šaligatvių nėra, vairuotojai nepaiso greičio ribojimo iki 30 km/h. Sutarta, kad gatvėje bus įrengti bent trys greitį mažinantys kalneliai.
Taip pat M. Grumblys iškėlė klausimą dėl eismo saugumo prie Senamiesčio mokyklos – čia tėvai sustoja paleisti ar pasiimti vaikų, susidaro kamščiai. Be to, ir vaikai per pėsčiųjų perėją žingsniuoja „šniūrais“, t. y. nenutrūkstamu srautu. Dėl to irgi stringa eismas. Nutarta, kad reikia siūlyti Savivaldybės administracijai koreguoti Minijos gatvės rekonstrukcijos projektą, ir prie Senamiesčio mokyklos įrengti šviesoforą.
Pirmininkaujantis R. Endrikas pasiūlė įrengti pėsčiųjų perėjas S. Nėries gatvėje, ties lopšeliu-darželiu „Nykštukas“, bei prie trišalės V. Mačernio ir A. Vaišvilos gatvių sankryžos (einant link lopšelio-darželio „Raudonkepuraitė“). Komisijos nariai tam neprieštaravo.
Lina MOTUŽIENĖ
Nuotraukoje: Vietoje šio ženklo „Sustoti draudžiame“ atsiras kitas ženklas – „Stovėti draudžiama“.