Plungės technologijų ir verslo mokyklos studentai turi galimybę tobulintis Švedijoje
Kovo mėnesį Rietavo turizmo ir verslo informacijos centro darbuotojos Laima Dockevičienė (direktorė ir projektų vadovė), Rasa Baliulevičienė (projektų administratorė) ir Judita Pakalniškytė (turizmo specialistė) dalyvavo projekto „Verslo integracijos skatinim
Trumpai apie BBVET
BBVET (Boosting Business Integration Through Joint VET Edutacion) – tai Rietavo turizmo ir verslo informacijos centro bei Plungės technologijų ir verslo mokyklos Rietavo filialo kartu su Švedijos, Vokietijos, Danijos, Lenkijos ir Lietuvos mokymo institucijomis ir įmonėmis diegiamas tarptautinis jungtinis profesinis mokymas. Jis įtraukia 40 studentų iš 5 šalių. Projekto metu vykdomos dvi bandomosios tarptautinės jungtinės profesinio mokymo programos – mechatronikos ir mokymosi technologijų srityse, kuriami mobilumo centrai.
Jau dešimtą, paskutinę pirmojo etapo savaitę projekto dalyviai mokėsi ir dirbo Švedijos uostamiestyje Karlshamne įkurtame mokslo parke – Netporte. Paklausus apie šią vietą, kaip mokymosi įstaigą, dažnas studentas atsakydavo: „Tai vieta, kur gali nebijoti būti savimi“. Mokslo parke aplinka pritaikyta ir mokymuisi, ir turiningam laisvalaikio praleidimui. Netporte yra biblioteka, bėgtakiai su vaizdu į jūrą, du restoranai, darbo kambariai, kuriuose gali jaustis kaip namuose, kūrybos kambariai ir dar daugybė įvairiausių patalpų, skirtų ne tik mokymuisi, bet ir kūrybai.
Kiekvienas projekto dalyvis priimamas kaip asmenybė
Pirmoji susitikimo diena buvo skirta pirmosioms projekto savaitėms aptarti, diskusijoms. Vienos iš jų tema – „Kaip galime sustiprinti savo regionus kartu“. Jos metu organizatoriai iš kiekvienos valstybės pateikė savo pasiūlymus ir pristatė galimybes atvykstantiems projekto dalyviams. Vadovai supažindinti su Netporto erdvėmis ir veikla, susitiko su projekto dalyviais. Pastarieji kavos pertraukų (dar vadinamų fikomis) metu pasakojo savo įspūdžius. Jie skirtingi. Vieniems kiek neįprastas buvo darbas grupėse, kitus stebino ekologiška miesto aplinka, nes dauguma gyventojų mieliau renkasi dviratį nei mašiną, treti mėgavosi švediškomis tradicijomis, maistu ir tolerantiškumu. Įdomu, kad dalis Netporte projekto dalyvių susibūrė į veganų klubą. Jame dalijosi patirtimi ir gamino veganiškus patiekalus.
Bene visiems didžiausią įspūdį paliko bendravimas. Kiekvienas projekto dalyvis yra vertinamas kaip asmenybė, turinti savo mąstymą ir savitą požiūrį. Būti kitokiam – privalumas.
Užduotis studentams – sukurti mobiliąją programėlę
Antrosios dienos ryte svečiai ir projekto partneriai išklausė projekto studentų grupėse ruoštų atsiskaitomųjų pristatymų. Grupės per savaitę turėjo sukurti programėles ar kitus sprendimus, kurie padėtų išspręsti įmonės pateiktą problemą, ir juos pateikti žaismingai.
Po pristatymų vyko projekto vadovų susitikimas ir trumpas Lenkijos pranešimas, kokią veiklą kitas dešimt savaičių studentai vykdys Lenkijoje.
Fikos
Visą programos veiklą jungė fikos. Kaip minėta, fika – švediška kavos pertraukėlė. Ji vertinama nevienodai. Vieniems fika yra mandagumo ženklas, tam tikra tradicija. Pavyzdžiui, atvykusį svečią būtina pasikviesti fikos – pavaišinti kava ir bandelėmis su cinamonais. Kitiems tai – svarbių pokalbių ir susitarimų neformalioje aplinkoje metas. Bet kuriuo atveju fika – svarbi švedų kasdienės kultūros dalis.
Tad studentai iš Švedijos, Vokietijos, Lenkijos ir Lietuvos mokslo parke Netporte mokėsi, sėmėsi patirties, bendravo ne tik dirbdami grupėse, bet ir pertraukėlių metu. Dabar laukia kitas etapas – dešimties savaičių programa Lenkijoje.
Ieva PILITAUSKAITĖ
Nuotraukoje: Iš dešinės: R. Baliukevičienė ir L. Dockevičienė diskusijoje apie regionų stiprinimą.