Penktadienis, 2023 m. sausio 27 d.

Produkto vystymas nuo pradžios iki pabaigos

Produkto kūrimo procesas yra nuolatinis ciklas, kuris tam tikru metu paliečia kiekvieną verslą. Tai gali būti itin įdomus, tačiau tuo pačiu ir gana varginantis procesas. O jei esate naujokas, tuomet dar sunkiau orientuotis šiame cikle ir susidoroti su iškilusiomis problemomis. Todėl, padedant produkto vystymą, svarbu specifinių žinių bagažas.    Pažindami produkto vystymo etapus ir  pasitelkę tam tikrus įrankius , galėtumėte geriau panaudoti savo išteklius bei šiame kūrimo kelyje patirti gerokai mažiau nesklandumų.

Kas atsakingas už naujo produkto vystymą?

Įmonėje dažniausiai nėra vieno konkretaus vaidmens, kuris užsiimtų produktų kūrimu ir jo vystymu. Bet kurioje organizacijoje, nesvarbu, ar tai būtų ankstyvosios stadijos verslas, ar įsitvirtinusi korporacija – produkto kūrimas jungia visus skyrius, įskaitant dizaino, inžinerijos, gamybos, produktų rinkodaros, vartotojų sąsajos ir daugelį kitų.

Kiekviena grupė atlieka svarbų vaidmenį produkto apibrėžimo, projektavimo, kūrimo, testavimo ir paleidimo į rinką procese. Tad šioje srityje itin svarbūs puikūs vadovo įgūdžiai. Suburti komandą tobulam produkto vystymo procesui gali būti nelengva užduotis, juk tam reikalingos unikalios žinios. Certified Scrum Product Owner mokymai  gali būti lengvesnis kelias į sėkmingą projekto pateikimą, vadovaujantis Agile  principais. Mokymai puikiai tinka tiek produkto šeimininkams (angl. Product Owner)  ar produktų vadovams, tiek verslo analitikams, verslo tarpininkams bei atstovams.

 

Nuo ko pradėti? Svarbiausi produkto kūrimo etapai

Nors produkto kūrimo procesas skiriasi priklausomai nuo pramonės šakos, tačiau iš esmės visą procesą galima suskirstyti į šiuos etapus: idėjos, tyrimų, prototipų kūrimo, aprūpinimo, sąnaudų apskaičiavimo ir komercializavimo. Vadovaudamiesi šia kūrimo sistema, idėjos pateikimas rinkai bus daug paprastesnis ir suprantamesnis.

  1. Idėjų generavimas

Daugelis pradedančiųjų verslininkų užstringa pirmajame etape: idėjų kūrime ir minčių šturme. Dažnai taip nutinka todėl, kad jie laukia genialios minties, kuri atskleistų tobulą produktą. Nors sukurti kažką iš esmės naujo gali būti kūrybiškai naudinga, tačiau daugelis geriausių idėjų yra jau esamo produkto iteracijos rezultatas.

Svarbiausia neapsistoti ties jausmais, kad praleidote galimybę sukurti kažką unikalaus. Egzistuoja begalė produktų ir paslaugų, kuriuos reikia sukurti ar net atnaujinti. Vienas iš geriausių būdų, kaip išleisti sėkmingą produktą – patiems būti savo pirmuoju klientu.

Daugelis sėkmingiausių produktų gimsta iš asmeninio poreikio išspręsti problemą, o ne iš noro gauti pelno. Tad būkite savo paties klientais ir galvokite pačių problemų sprendimus. Taip pat, galite mąstyti apie jau rinkoje esamų produktų geresnę alternatyvą: patobulinimą ar papildymą.

  1. Rinkos tyrimai

Turėdami savo produkto idėją, galite pulti į gamybą, tačiau tai gali tapti tikrai klaidingu žingsniu.  Rinkos tyrimai užtikrina, jog kursite produktą, kurį žmonės norės įsigyti – nešvaistysite laiko, pinigų ir pastangų idėjai, kuri nebus parduodama. Produkto idėjas galite patvirtinti keliais būdais, pavyzdžiui:

  • Dalintis savo idėja su tiksline rinka interneto forumuose;
  • Išsiųsti internetines apklausas, kurių metu gausite grįžtamąjį ryšį;
  • Rinkos paklausos tyrimu naudojant “Google Trends”;
  • Produkto įvedimo į rinką veiksmų plano sudarymu, siekiant nustatyti susidomėjimą per el. pašto registraciją arba išankstinius užsakymus;
  • Prašymais pateikti pirminius atsiliepimus socialiniuose tinkluose;
  • Kad ir kaip nuspręstumėte patvirtinti savo idėją, svarbu gauti nemažos ir nešališkos auditorijos atsiliepimus apie tai, ar ji pirktų jūsų produktą. Taip pat venkite prašyti patarimų iš savo šeimos narių ir draugų (nebent jie turi patirties).

Tai tik keletas iš daugelio būdų, kaip galite atlikti rinkos tyrimus. Jeigu norite pasidomėti daugiau, galite tai padaryti paspaudę ant šios nuorodos: rinkos tyrimai.

Konkurencijos analizė – būtina rinkos tyrimų dalis

Produkto patvirtinimo tyrimai neišvengiamai apima ir konkurencijos analizę. Jei jūsų idėja ar niša gali užimti rinkos dalį, tikėtina, kad toje srityje jau veikia konkurentai. Apsilankę konkurentų interneto svetainėje ir užsiregistravę jų el. pašto sąraše galėsite suprasti, kaip jie pritraukia klientus ir vykdo pardavimus. Apibrėžiant savo konkurencinį pranašumą taip pat bus svarbu paklausti savo potencialių klientų, kas jiems patinka ar nepatinka pas konkurentus.

Informacija, surinkta atlikus rinkos tyrimus, leis jums įvertinti savo produkto paklausą, taip pat esamos konkurencijos lygį prieš pradedant planuoti tolimesnius žingsnius. Tyrimai yra labai svarbi produkto kūrimo dalis, todėl tikrai jų nepamirškite!

  1. Prototipų kūrimas

Prototipų kūrimo etapo kuriant produktą tikslas – sukurti baigtą produktą, kuris būtų naudojamas kaip pavyzdys masinei gamybai.

Mažai tikėtina, kad galutinį gaminį pasieksite vienu bandymu – prototipų kūrimas paprastai apima eksperimentavimą su keliomis gaminio versijomis ir jų tobulinimą, kol pajusite pasitenkinimą galutiniu pavyzdžiu.

  1. Tiekimo grandinės kūrimas

Kai jau turite gaminio prototipą, kuris jus tenkina, laikas pradėti rinkti medžiagas ir užsitikrinti partnerius, reikalingus tiek gamybai ir prekės pardavimui. Tokiu metu itin svarbus tinkamas projektų valdymas. Nors šiame etape daugiausia bus ieškoma gamintojų ar tiekėjų, tuo pačiu metu svarbu atsižvelgti ir į sandėliavimo, siuntimo klausimus.

  1. Sąnaudų apskaičiavimas

Atlikę tyrimus, planavimą, prototipų kūrimą ir paiešką, turėtumėte susidaryti aiškesnį vaizdą, kiek kainuos jūsų gaminio gamyba. Sąnaudų apskaičiavimas – tai verslo analizės procesas, kurio metu paimama visa iki šiol surinkta informacija ir susumuojamos parduotų prekių sąnaudos, kad galėtumėte nustatyti mažmeninę kainą ir bendrąją maržą.

Pradėkite kurti skaičiuoklę, kurioje kiekviena papildoma kaina būtų išskirta į atskirą eilutę. Tai turėtų apimti visas žaliavas, gamyklos įrengimo, gamybos ir pristatymo išlaidas. Svarbu atsižvelgti į siuntimo, importo mokesčius ir bet kokius muitus, kuriuos reikės sumokėti, kad galutinis produktas patektų į kliento rankas, nes šie mokesčiai gali turėti didelę įtaką jūsų savikainai, priklausomai nuo to, kur gaminate produktą.

  1. Komercializacija

Šiuo metu turite pelningą ir sėkmingą produktą, paruoštą pasauliui. Paskutinis šios metodikos žingsnis –  tinkamai pristatyti produktą rinkai!  Jei neturite biudžeto brangioms reklamoms, nesijaudinkite, vis vien galite sėkmingai vykdyti pateikimo rinkai strategiją, remdamiesi toliau nurodyta taktika:

 

  • Siųskite produkto pristatymą el. laiškais savo prenumeratorių sąrašui;
  • Naudokite socialinių tinklų galia. Pavyzdžiui, įgalinkite Instagram apsipirkimą, taip pat būkite aktyvūs internete;
  • Gaukite pirmųjų klientų atsiliepimus.

Taigi, kaip jau supratote, tinkamas produkto kūrimo procesas gali padėti supaprastinti kiekvieną žingsnį, organizuojant užduotis bei bendradarbiaujant visai komandai. Tad, etapų planavimas ir galvojimas į priekį – raktas į užtikrintą produkto pateikimą. Tiesa, svarbu nepamiršti, kad nėra vieno tinkamo produkto kūrimo būdo. Kiekvienam projektui būdinga sava dinamika, todėl labai svarbu gebėti greitai prisitaikyti.

 

Asociatyvi pexels.com nuotrauka

Komentarai
Kiti straipsniai