
Signalizacijos montavimas – ar jis apsaugos nuo vagystės?
Beveik neįmanomas atsakyti klausimas: kokio lygio signalizacija turi būti automobilyje? Ar draudimas turi nustatyti tinkamą mano automobilio įspėjimo lygį? Juk signalizacija yra tik signalizacija, ar ji svarbesnė, nei gali atrodyti? Juk signalizacijos montavimas patikimas specialistams, ką reikia apie tai žinoti?
Vagys atveria bet kokias duris, ar eina tam užkirsti kelią?
Prieš pradėdami kalbėti apie visus žinovus ir kritikus, leiskite sutikti su faktu, kad jei kas nors profesionalas (taip, vagys taip pat yra profesionalas) nori pavogti jūsų automobilį, jis tai padarys. Nepriklausomai nuo signalizacijos, apsaugos lygio, net jei ant galinės automobilio sėdynės yra piktas buldogas. Ji vis tiek būtų pavogta – su šunimi.
Linksmas faktas. Aptarkime profesionalių sistemų įsilaužėlių darbą. Jie per mažiau nei dvi minutes nulaužė brangiausią automobilyje įmontuotą GPS jo net nepalietę. Naudojo tik WI-Fi. Taigi, jei jūsų automobilis jau, žargonu, yra „užsakytas“ rimtiems žmonėms, kurie žino, ką daro, greičiausiai nėra jokios sistemos, kuri galėtų jums padėti. Tačiau žinojimas, ką perkate ir už ką mokate, tikriausiai nepakenks. Apžvalgą pradėsime nuo lengviausio 4 lygio.
Kokius signalizacijos lygius reikia žinoti?
- 4 lygis. Tai yra minimalus reikalavimas – autonominis/gamyklinis imobilaizeris, automobilio raktelyje sumontuotas transporteris, siunčia signalą automobiliui – gavus signalą automobilis užveda. Tokia sistema veikia nuo 1998 m. Beveik visuose automobiliuose jis yra standartinėje komplektacijoje.
- 3 lygio signalizacija, kintamo kodo valdymas, automobilio apsaugos sistema su sirena ir autonominiu/gamykliniu imobilaizeriu. Skirtumas nuo ketvirto lygio yra tai, kad pridėta gerai nusistovėjusi apsaugos sistema, kuri įsijungia esant poreikiui, kai yra pralaužta sandėliavimo vieta, pavyzdžiui, atidarius duris. Paprastai šis reikalavimas taikomas automobiliams, kurių vertė didesnė nei 14 000 eurų. Kai kurie nauji automobiliai jį turi, bet tai mažuma. Taigi tai yra pirmasis laiptelis, nuo kurio prasideda papildomos išlaidos. Tokio įrenginio kaina yra tarp 200-300 eurų.
- Reikalinga viena iš šių sistemų: Sherlog Classic; Sherlock Mini; Viola 2; Altas GSM; Guard. Kaip alternatyva gali būti montuojama ši įranga: garso kintamo kodo valdymo automobilio saugos sistema su garso jutikliu, sirena su autonominiu maitinimo šaltiniu ir GSM-GPRS modulis, kuris praneša apie pavojų realiu laiku ir perduoda automobilio buvimo vietos koordinates. Paprastai tai yra trečias lygis ir tiesiog prideda realaus laiko sekimo įrenginį su automobilio padėties koordinatėmis. Šie reikalavimai taikomi tik automobiliams, kurių vertė viršija 40 000 eur. Tačiau išleidžiant tiek daug automobiliui, papildomas šimtas eurų neturėtų gąsdinti.
- Reikia vienos iš šių sistemų: Sherlog Premium; Sherlog Best; Slager Light. Šios apsaugos sistemos jau labai brangios. Tačiau perkant superautomobilį saugos sistemų kaina neturėtų kelti problemų. Tiesa, jie turi ir abonentinio palaikymo mokesčius, kurie tesiekia keliasdešimt eurų, bet turi. Pagrindinis skirtumas lyginant su antruoju lygiu yra tas, kad sistema nuolat siunčia signalus tiesiai į saugos įmonę – 24/7 be sustojimo. Kaina: 850 – 1650 eurų.
Praktiniai patarimai, kurie padės sutaupyti
Pasidalinsime patarimu: niekada nesirinkite apsaugos sistemos prieš pasirinkę draudimo bendrovę, nes jų reikalavimai automobilio apsaugai gali labai skirtis. Tačiau nepamirškite, kad tai tik apsaugos sistema, o ne vagystės garantija. Tačiau tai vis tiek sumažina riziką. Jei norite kokybiško darbo: automobilių signalizacijos montavimą, bei kitas serviso paslaugas rasite „Ozo servise“.