Šeštadienis, 2024 m. balandžio 20 d.

Arū­nas Ta­mo­šaus­kas: „Aš tik­rai nie­ko ne­ži­nau, kas bus ru­de­nį“

Ba­lan­džio 16-ąją vy­ku­sio Plun­gės ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės Eko­no­mi­kos, fi­nan­sų ir biu­dže­to ko­mi­te­to po­sė­džio me­tu UAB „Plun­gės ši­lu­mos tin­klai“ ge­ne­ra­li­nis di­rek­to­rius Arū­nas Ta­mo­šaus­kas su­pa­žin­di­no po­sė­džia­vu­siuo­sius su 2020 me­tų nau­jo­vė­mis, pla­nuo­ja­mo­mis in­ves­ti­ci­jo­mis, ta­čiau, kiek dar­bams ir pir­ki­mams tiks­liai bus iš­leis­ta lė­šų, at­sa­ky­ti ne­ga­lė­jo. Pa­sak di­rek­to­riaus, 2020 me­tais pla­nuo­ja­ma at­nau­jin­ti (au­to­ma­ti­zuo­ti) Že­mai­čių Kal­va­ri­jos ka­ti­li­nę, ku­rios dar­bai ga­li­mai at­si­ei­tų apie 150 tūkst. eur., bei at­lik­ti jun­gia­mo­sios ši­lu­mos tra­sos su­jun­gi­mo dar­bus. Šių dar­bų in­ves­ti­ci­jos dar tiks­liai ne­ap­skai­čiuo­tos, ta­čiau iki Ta­ry­bos po­sė­džio, kaip sa­kė A. Ta­mo­šaus­kas, skai­čiai bus pa­tiks­lin­ti.

Nuo­to­li­nio po­sė­džio me­tu UAB „Plun­gės ši­lu­mos tin­klai“ ge­ne­ra­li­nio di­rek­to­riaus A. Ta­mo­šaus­ko pri­sta­ty­tas klau­si­mas dėl 2019 me­tais at­lik­tų ir 2020 me­tais pla­nuo­ja­mų in­ves­ti­ci­jų de­ri­ni­mo at­sklei­dė daug nau­jos in­for­ma­ci­jos apie ben­dro­vės jau at­lik­tus ir bū­si­mus dar­bus bei pre­li­mi­na­rias iš­lai­das jiems at­lik­ti.
Pir­miau­sia A. Ta­mo­šaus­kas pa­brė­žė, kad jo va­do­vau­ja­mo­je ben­dro­vė­je rei­kia šiek tiek keis­ti nu­si­sto­vė­ju­sią tvar­ką – su Sa­vi­val­dy­be bū­ti­na de­rin­ti pla­nuo­ja­mų in­ves­ti­ci­jų pla­ną, kas ne­bu­vo da­ro­ma anks­čiau. „2019 me­tais tu­rė­jo­me 15 tūkst. eu­rų in­ves­ti­ci­jų. La­bai tau­py­da­mi ir pi­ni­gus leis­da­mi tik pa­tiems bū­ti­niau­siems da­ly­kams, no­rė­jo­me at­kur­ti įmo­nės mo­ku­mą, ir mums pa­vy­ko. Pu­se mi­li­jo­no su­si­ma­ži­no­me sko­las ban­kams, taip pat – pra­dels­tus mo­kė­ji­mus“, – apie pra­ėju­sių me­tų skai­čius pa­sa­ko­jo A. Ta­mo­šaus­kas.
Kaip po­sė­džio me­tu sa­kė ge­ne­ra­li­nis di­rek­to­rius, 2020 me­tais pla­nuo­ja­ma tvar­ky­ti Že­mai­čių Kal­va­ri­jos ka­ti­li­nę, ku­rios būk­lė šiuo me­tu yra la­bai pras­ta. „Ka­ti­li­nės at­nau­ji­ni­mas kai­nuo­tų apie 150 tūkst. eu­rų. Ta­čiau tai nė­ra ga­lu­ti­nė su­ma. Dar skelb­si­me vie­šuo­sius pir­ki­mus ir ban­dy­si­me ieš­ko­ti pi­ges­nių va­rian­tų. Pla­nuo­ja­ma iš Že­mai­čių Kal­va­ri­jos ka­ti­li­nės at­leis­ti ke­tu­ris dar­buo­to­jus, nes nau­ją­ją ka­ti­li­nę ke­ti­na­ma au­to­ma­ti­zuo­ti. Gal be­rei­kė­tų tik pu­sės eta­to. Tai bū­tų pir­mo­ji to­kia ka­ti­li­nė kai­me“, – apie nau­jo­vę bei lau­kian­čią svar­bią 2020 me­tų in­ves­ti­ci­ją kal­bė­jo A. Ta­mo­šaus­kas.
Ta­čiau, pa­sak pra­ne­šė­jo, pa­ti svar­biau­sia ir di­džiau­sia in­ves­ti­ci­ja nu­ma­to­ma su­jun­giant ši­lu­mos tra­sas. „Kiek kai­nuo­tų šie jun­gia­mo­sios tra­sos su­jun­gi­mo dar­bai, dar ne­ga­liu pa­sa­ky­ti. Tiks­lių skai­čių ne­tu­riu. Be to, svar­bios in­ves­ti­ci­jos lau­kia ir mo­der­ni­zuo­jant tas tra­sas. Apie mo­der­ni­za­vi­mą bu­vo kal­bė­ta dar pra­ėju­siais me­tais“, – apie lau­kian­čius di­džiu­lius dar­bus kal­bė­jo di­rek­to­rius.
Po­sė­džio pir­mi­nin­kui Ado­mui Za­muls­kiui rū­pė­jo tiks­lios nu­ma­to­mų dar­bų su­mos ir ka­da jos bus pa­teik­tos. Be to, po­sė­džio pir­mi­nin­kas klau­sė ir apie dvie­jų ben­dro­vės au­to­mo­bi­lių, ku­rie ap­tar­nau­tų kai­mo vie­to­ves, pir­ki­mą bei nu­ma­to­mas tam skir­ti lė­šas. Apie tiks­lius jun­gia­mų­jų tra­sų su­jun­gi­mo dar­bų pla­nuo­ja­mų in­ves­ti­ci­jų skai­čius A. Ta­mo­šaus­kas pa­sa­ky­ti ne­ga­lė­jo. Pa­brė­žė, kad tu­ri­mi net trys 15–17 me­tų se­nu­mo au­to­mo­bi­liai yra ava­ri­nės būk­lės, tad rei­kia nau­jes­nių. „Mes tik­rai ne­si­ruo­šia­me švais­ty­ti pi­ni­gų nau­jiems ir bran­giems au­to­mo­bi­liams. Ieš­ko­si­me ge­ros būk­lės ne­be­nau­jų au­to­mo­bi­lių, ku­rie bran­giai ne­kai­nuo­tų“, – pa­brė­žė A. Ta­mo­šaus­kas.
Ta­čiau la­biau­siai po­sė­džia­vu­siuo­sius do­mi­no jun­gia­mo­sios tra­sos tech­ni­nis pro­jek­tas. Vi­siems rū­pė­jo, kas jau pa­da­ry­ta, ar to­li pa­ženg­ta, kiek pi­ni­gų iš­lei­ta ir kiek dar ke­ti­na­ma in­ves­tuo­ti. Apie tai pla­čiau pa­ko­men­ta­vo „Plun­gės ši­lu­mos tin­klų“ di­rek­to­rius. „2019 me­tais gruo­džio 5 die­ną easa­me pa­si­ra­šę su­tar­tį su UAB „Jan­das“ dėl tech­ni­nio pro­jek­to at­li­ki­mo. Nu­ma­ty­tas dar­bų at­li­ki­mo ter­mi­nas – 5 mė­ne­siai. Ge­gu­žės pra­džio­je vis­kas tu­rė­tų bū­ti baig­ta, bet taip nė­ra. Dar­bus bu­vo ke­tin­ta pra­dė­ti anks­čiau, nes bu­vo­me tam pa­si­ruo­šę, bet UAB „Plun­gės van­de­nys“ in­for­ma­vus, kad Mo­zū­rų gat­ve ties­ti tra­sos ne­ga­li­ma, mat ten ei­nan­ti spau­di­mi­nė fe­ka­li­nių nuo­te­kų li­ni­ja ir 10 met­rų ap­sau­gos zo­na, „iš­si­muš­ta“ iš gra­fi­ko. Tad šis pro­jek­tas bu­vo at­mes­tas. Vė­liau at­va­žia­vus UAB „Jan­das“ at­sto­vams, rei­kė­jo lai­ko vis­ką tin­ka­mai su­de­rin­ti su jais, ieš­ko­ti al­ter­na­ty­vų, kur vis dėl­to bū­tų ga­li­ma tą su­jun­gi­mo tra­są ties­ti. Daug pa­dė­jo ir Sa­vi­val­dy­bės ­ar­chi­tek­tas, ge­o­de­zi­nin­kai, ku­rie pa­ro­dė rei­ka­lin­gas nuo­trau­kas. Ta­čiau dar iki ga­lo nė­ra ne­nu­spręs­ta, ar ji bus tie­sia­ma J. Tu­mo-Vaiž­gan­to gat­ve, ar Mo­zū­rų skers­gat­viu. Be to, dar ko­vo mė­ne­sį nu­si­pir­ko­me ir Klai­pė­dos eks­per­ti­zės dar­bus. Esa­me pa­si­ruo­šę at­lik­ti eks­per­ti­zę, tad to pro­jek­to vis dar nė­ra. Ge­o­de­zi­niai ty­ri­mai jau at­lik­ti ne­to­li ma­žo­sios „Nor­fos“ tven­ki­nio. To­je vie­to­je grun­tas la­bai ne­sta­bi­lus. Kie­tas pa­grin­das yra tik 12–13 met­rų gy­ly­je. To­dėl tech­ni­ni­nis pro­jek­tas vėl kom­pli­kuo­ja­si. UAB „Jan­dus“ nu­spren­dė, kad ten iki mi­nė­to gy­lio rei­kia kal­ti po­lius, o tik ta­da ant jų bus ga­li­ma pa­dė­ti gelž­be­to­ni­nes plokš­tes. „Jan­dus“ pri­va­lo sam­dy­ti su­bran­go­vus – til­tų sta­ty­mo spe­cia­lis­tus, tu­rin­čius šiems dar­bams li­cen­ci­jas“, – iš­sa­miai apie tech­ni­nį pro­jek­tą pa­sa­ko­jo A. Ta­mo­šaus­kas. Jis pri­dū­rė, kad apy­tiks­liai 1,5 km 250 dia­met­ro tra­sa, Klai­pė­dos eks­per­tų nuo­mo­ne, kai­nuo­tų apie 1 650 000 eu­rų. Di­rek­to­rius taip pat pri­dū­rė, kad dėl tech­ni­nio pro­jek­to kom­pli­ka­ci­jų, jo nuo­mo­ne, dar­bų kai­na kil­tų iki dvie­jų mi­li­jo­nų.
Po­sė­džio me­tu A. Ta­mo­šaus­kas po­sė­džia­vu­sie­siems pri­mi­nė, kad UAB „Plun­gės bio­e­ner­gi­ja“ nuo bir­že­lio 1 die­nos stab­dys sa­vo veik­lą, tad tiek­ti gy­ven­to­jams šil­tą van­de­nį bus ga­li­ma tik kū­re­nant du­jo­mis. „Aš tik­rai nie­ko ne­ži­nau, kas bus ru­de­nį. Ar „Plun­gės bio­e­ner­gi­ja“ in­ves­tuos, ar ne. Ar už­teks ma­žo­jo ka­ti­lo, ar teks kur­ti di­dį­jį 17 me­ga­va­tų du­ji­nį ka­ti­lą, ne­aiš­ku. Tu­ri­me rim­tai ruoš­tis at­ei­čiai. 30 me­tų se­nu­mo įren­gi­nys jau ne­be­pa­ti­ki­mas. Svars­tant Že­mai­čių Kal­va­ri­jos ka­ti­li­nės at­nau­ji­ni­mo klau­si­mą, kal­bė­jo­me ir apie kū­re­ni­mą su­skys­tin­to­mis du­jo­mis, ta­čiau skys­tas ku­ras – la­bai bran­gu. Gra­nu­li­nis ka­ti­las – pi­ges­nis va­rian­tas, ta­čiau gra­nu­lių kai­na di­džiu­lė. Apie ši­lu­mos siur­blius ne­bu­vo net kal­bos, nes elek­tra la­bai bran­gi“, – aiš­ki­no UAB „Plun­gės ši­lu­mos tin­klai“ di­rek­to­rius A.Ta­mo­šaus­kas.
Bai­gus svars­ty­ti šį klau­si­mą, po­sė­dy­je da­ly­va­vęs Sa­vi­val­dy­bės me­ras Aud­rius Kli­šo­nis siū­lė iki Ta­ry­bos po­sė­džio pa­tiks­lin­ti 2020 me­tais pla­nuo­ja­mų in­ves­ti­ci­jų skai­čius bei pa­ana­li­zuo­ti ši­lu­mos siur­blių įren­gi­mo ga­li­my­bes. Tam pri­tar­ta ben­dru su­ta­ri­mu.

Edi­ta LUKIENĖ

Nuotraukoje: A. Ta­mo­šaus­kas: „Aš tik­rai nie­ko ne­ži­nau, kas bus ru­de­nį. Ar už­teks ma­žo­jo ka­ti­lo, ar teks kur­ti di­dį­jį 17 me­ga­va­tų du­ji­nį ka­ti­lą, ne­aiš­ku. Tu­ri­me rim­tai ruoš­tis at­ei­čiai.“

Komentarai
Kiti straipsniai