Antradienis, 2024 m. balandžio 16 d.

Re­gist­rų cen­tro pa­da­li­nio Rie­ta­ve už­da­ry­mo klau­si­mas dar svars­to­mas

Spa­lio mė­ne­sį ra­šė­me, kad pa­laips­niui ma­žes­nių sa­vi­val­dy­bių gy­ven­to­jai lie­ka be vie­šų­jų pa­slau­gų –Re­gist­rų cen­tras už­da­rė sa­vo pa­da­li­nius Pa­gė­giuo­se, Kaz­lų Rū­do­je ir Rie­ta­ve. Anot Re­gist­rų cen­tro at­sto­vų, pa­da­li­niai už­da­ro­mi, nes siek­ta ne­pa­žeis­ti įpa­rei­go­ji­mo pa­slau­gas su­teik­ti per vie­ną die­ną, bet to, pa­da­li­niuo­se ap­si­lan­ko per ma­ži gy­ven­to­jų srau­tai.

Už­da­ry­tuo­se pa­da­li­niuo­se per mė­ne­sį vi­du­ti­niš­kai bu­vo su­lau­kia­ma apie 20 klien­tų. Dir­bant pa­da­li­niui vie­ną kar­tą per sa­vai­tę, per die­ną vi­du­ti­niš­kai ap­tar­nau­ja­mi 5 klien­tai. Pa­da­li­nių už­da­ry­mu pik­ti­no­si ne tik sa­vi­val­dy­bių me­rai, ku­rie tai va­di­no re­gio­nų skur­di­ni­mu, bet ir pa­tys gy­ven­to­jai, ku­riems tvar­ky­tis rei­ka­lų ten­ka ke­liau­ti į ki­tas sa­vi­val­dy­bes, esan­čias už ke­lias­de­šimt ki­lo­met­rų.
Ket­vir­ta­die­nį, Sa­vi­val­dy­bės Ta­ry­bos po­sė­džio me­tu, me­ras An­ta­nas Čer­nec­kis pa­sa­ko­jo, kaip se­ka­si spręs­ti šią pro­ble­mą. Ka­dan­gi nuo spa­lio 1 die­nos ši pa­slau­ga mū­sų gy­ven­to­jams ne­be­tei­kia­ma, vy­ko su­si­ti­ki­mai, vė­liau A. Čer­nec­kis kar­tu su Pa­gė­gių sa­vi­val­dy­bės me­ru va­žia­vo pa­si­kal­bė­ti su Re­gist­rų cen­tro va­do­vy­be. Die­ną iki po­sė­džio vi­sų tri­jų mi­nė­tų sa­vi­val­dy­bių me­rus Vy­riau­sy­bės kanc­le­ris pa­kvie­tė šį klau­si­mą spręs­ti vy­riau­sy­bės lyg­me­niu.
„Daug yra pa­si­kei­ti­mų, daug ką ga­li­ma su­si­tvar­ky­ti elek­tro­ni­niu bū­du. Ku­rie ge­ba tai pa­da­ry­ti, jiems pro­ble­mų ne­ky­la. Pro­ble­mų tu­ri pa­gy­ve­nę žmo­nės, ku­rie ne­mo­ka nau­do­tis kom­piu­te­riu. Bū­na ir to­kių klau­si­mų, ku­riems iš­spręs­ti rei­kia nu­si­vež­ti by­lą ir kon­sul­tuo­tis su spe­cia­lis­tu, vie­no vi­zi­to ga­li ir ne­pa­kak­ti. Ne vi­si ga­li tiek pri­va­ži­nė­ti, ne vi­si tu­ri ir sa­vo trans­por­tą“, – pa­sa­ko­jo me­ras. Anot jo, dis­ku­si­jos me­tu pri­ei­ta iš­va­dos, kad ši pa­slau­ga gy­ven­to­jams tu­ri bū­ti tei­kia­ma. Vy­riau­sy­bės kanc­le­ris pa­ve­dė Re­gist­rų cen­trui iki sau­sio 10-os die­nos iš­ana­li­zuo­ti vi­sus va­rian­tus ir ras­ti bū­dų, kaip šią pa­slau­gą teik­ti to­liau. A. Čer­nec­kis siū­lė vie­nam iš sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos spe­cia­lis­tų pa­ves­ti tar­pi­nin­ka­vi­mą tarp žmo­gaus ir rei­kia­mo spe­cia­lis­to pa­si­tel­kiant vaiz­do tran­slia­ci­ją tie­sio­gi­niu ry­šiu. Žmo­gus gau­tų in­for­ma­ci­ją iš kar­to, tik rei­kė­tų tar­pi­nin­kau­jan­čio spe­cia­lis­to, ku­ris tech­niš­kai ge­bė­tų tai pa­da­ry­ti. Ki­tas me­ro siū­ly­mas – at­si­vež­ti ir vė­liau par­vež­ti rei­kia­mą dar­buo­to­ją sa­vi­val­dy­bės biu­dže­to lė­šo­mis, ta­čiau šis pa­siū­ly­mas ne­su­lau­kė pri­ta­ri­mo. Tai­gi, be­lie­ka lauk­ti sau­sio 10-osios ir žiū­rė­ti, ko­kie spren­di­mai bus pri­im­ti.

Da­lia BARCYTĖ

Nuotraukoje: Anot mero, diskusijos metu prieita prie išvados, kad Registrų centro paslauga gyventojams turi būti teikiama.

Komentarai
Kiti straipsniai