Antradienis, 2022 m. rugpjūčio 09 d.

Sąmoningas vaikščiojimas: kas tai yra?

Kiek per dieną nueinate žingsnių? O kiek kartų einate nuo taško A iki taško B? Nuo namų iki darbo, posėdžio, pietų vietos, vėliau apsipirkti, galiausiai vėl namo… Visą dieną sukatės vienokiame ar kitokiame rate. Išbandykite sąmoningą ėjimą, kuris puikiai atstos SPA Klaipėda poilsį ir leis atsipalaiduoti naujais būdais.

Panaikinkite „autopilotą“

Sąmoningo ėjimo meditaciją žmonės praktikuoja jau daugiau nei 2000 metų. Milijonai jų patyrė dėmesingo vaikščiojimo naudą. Sąmoningai eidami galime pastebėti, kad smegenys tuojau bando atsisakyti sekti mūsų judesius ir nori „nueiti autopilotu“, todėl nuolat nuolat bandykite savęs paklausti: „Kur yra mano dėmesys, kur mano mintys, kokių emocijų patiriu?“. Atpažinkite savo proto klaidžiojimus ir patirkite ne tik kur einate, bet ir kaip tą darote, ką matote, girdite. Tai labai įgalinantis įgūdis, kuris leidžia matyti tikrovę. O jei eisite dviese su antra puse, tai bus lyg poilsis Lietuvoje dviems.

Kada geriausia sąmoningai vaikščioti?

Praktikuoti vaikščiojimo meditaciją galite bet kur ir bet kada: tiesiog eidami į darbą, vedžiodami šunį ar eidami koridoriumi…Atminkite, kad tai praktika, kurią galima atlikti tiek triukšmingoje aplinkoje, tiek parke, miške, paplūdimyje. Skirtingose vietose pajusite ir skirtingą poveikį.

Kaip išmokti?

Dėmesingai vaikščioti galite ir kambaryje, ir lauke. Tobula, jei yra galimybė eiti basomis pėdomis. Tuomet pojūčiai bus dar stipresni!

  1. Susiraskite vietą, kurioje galėtumėte vaikščioti pirmyn-atgal.
  2. Atsistokite kojas laikydami lygiagrečiai viena su kita, 10-15 cm atstumu.
  3. Sutelkite dėmesį į padus ir tiesiogiai patirkite fizinius pojūčius, atsirandančius nuo pėdų lietimosi prie žemės.
  4. Kai būsite pasirengę, perkelkite kūno svorį ant kairiosios kojos ir stebėkite, kaip kinta pojūčiai.
  5. Jausdami dešiniosios kojos „tuštumą“, leiskite jos kulnui lengvai pakilti nuo grindų, kėlimo momentu stebėdami pojūčius blauzdos raumenyse.
  6. Po to leiskite visai dešiniajai pėdai švelniai pakilti taip, kad tik kojos pirštai liestų žemę.
  7. Jausdami pojūčius kojose ir pėdose, lėtai pakelkite dešiniąją pėdą, atsargiai stumkite ją į priekį, jausdami, kaip ji juda ore, nuleiskite kulną ant grindų.
  8. Visiškai perkėlę svorį ant dešiniosios kojos, leiskite likusiai kairiosios pėdos daliai pakilti ir vėl ją stumkite į priekį.
  9. Šitą procesą kartokite ir vaikščiokite pirmyn-atgal, ypač dėmesingai stebėdami pojūčius paduose, kulnuose.
  10. Priėję tako pabaigą, lėtai apsisukite ir įvertinkite visą judesių kompleksą.

Vaikščiokite bent 10 min. arba tiek kiek norisi.

Komentarai
Kiti straipsniai