Antradienis, 2020 m. spalio 20 d.

Individuali veikla – kaip pasiekti sėkmę?

Nors visiems įprastas įdarbinimas pagal darbo sutartį vis dar yra populiariausias darbo įforminimo būdas Lietuvoje, vis dėlto kiekvienais metais sparčiai daugėja žmonių, pasirengusių siekti svajonių darbo bei dirbti individualiai. Tačiau ar išgyventi vien iš individualios veiklos yra tikrai įmanoma? Kaip pasiekti sėkmę?

Finansinių produktų palyginimo platformos Financer.com Lietuva ekspertai sako, jog pragyventi vien iš individualios veiklos yra tikrai įmanoma – anot jų, išsiaiškinus, kokios paslaugos yra reikalingos visuomenei, o taip pat įdėjus pakankamai pastangos bei laiko į savo siūlomų paslaugų tobulinimą, sėkmė yra neišvengiama.

Individuali veikla – puikus būdas siekti svajonės

Prieš aptariant pagrindinius kelio į sėkmę žingsnius, iš pradžių vertėtų pakalbėti apie tai, kodėl individuali veikla gali tapti daugelio žmonių svajonės išsipildymu. Finansų analitikai teigia, jog norint pasiekti sėkmę yra labai svarbu likti motyvuotam bei dėti nuoširdžią pastangą – anot jų, būtent savo tikslų prasmės suvokimas padeda jų siekti.

Taigi, kokia gi yra tikslo dirbti individualiai prasmė daugeliui žmonių?

Užsiimkite tuo, kuo norite

Turbūt nepameluosime sakydami, jog daugelis lietuvių, kurie yra įsidarbinę įmonėse, dirba širdžiai ne itin mielus darbus. Ir nenuostabu – vieniems tenka aptarnauti suirzusius klientus, kitiems dirbti 12 valandų trunkančias pamainas fabrike, o tretiems, galbūt, paprasčiausiai tenka susidurti su varginančia monotonija.

Būtent šiame taške sužiba darbas pagal individualios veiklos pažymą – jūs patys nuspręsite, kuo norite užsiimti, bei galėsite siekti sėkmės toje srityje, kuri yra iš tikrųjų artima jūsų širdžiai.

Tai ne tik gerins jūsų kasdienę savijautą, bet ir didins produktyvumą, mat jūs būsite žymiai labiau motyvuoti dirbdami tai, ką norite.

Laisvas darbo grafikas

Kitas aspektas, darantis darbą pagal individualią veiklą itin patrauklų daugeliui, yra galimybė pačiam nusistatyti savo darbo grafiką.

Iš tiesų, tai, turbūt, yra vienas didžiausių individualios veiklos privalumų – jūs patys galėsite nuspręsti, kokio ilgio bus jūsų darbo diena, kaip ir patys galėsite nuspręsti, kada pasiimti laisvadienį.

Finansų ekspertų teigimu, nors ir individuali veikla neretai verčia įdėti sąlyginai daugiau darbo nei darbas pagal sutartį, vis dėlto ji neįpareigoja kasdieniams grafikams – analitikai sako, jog nors ir per dieną žmogui, dirbančiam pagal individualios veiklos pažymą, gali tekti dirbti daugiau, vis dėlto jis beveik visados turės laisvę savo darbo dienos grafiką išskirstyti taip, kaip jam pačiam yra tinkamiausia.

Dažniausios (ir taip retos) išimtys – atvejai, kai asmenys savo individualios veiklos pažymą panaudoja įvairių parduotuvių ar centrų, dirbančių pagal darbo grafiką, atidarymui.

Viskas priklauso tik nuo jūsų

Galų gale, taip pat vertėtų nepamiršti ir dar vieno privalumo, dėl kurio vis daugiau ir daugiau žmonių Lietuvoje bando dirbti individualiai. Šis privalumas – galimybė dirbti be jokių viršininkų ar bendradarbių bei patiems priimti visus reikiamus sprendimus.

Anot finansų analitikų, žmonės dirbti patys sau dažniausiai nori dėl dviejų priežasčių – galimybių imtis iniciatyvos įprastame darbe trūkumo, bei stresą keliančių, nemalonių darbdavių ar bendradarbių.

Ekspertai sako, jog įmonėje įdarbinti asmenys neretai jaučiasi apriboti savo pareigų – darbuotojams retai kada yra suteikiama galimybė dėti iniciatyvą, pasiūlyti kitokių iškilusio iššūkio sprendimo būdų ar paprasčiausiai teikti pasiūlymų, kaip įmonės veiklą galima būtų optimizuoti. Be to, net jei iniciatyva iš darbuotojų ir yra laukiama, darbdaviai savo darbuotojų už idėtą pastangą dažniausiai neatlygina. Ką jau kalbėti apie kasdienį darbuotojų patiriamą stresą.

Būtent todėl darbas pagal individualios veiklos pažymą ir yra itin patrauklus – jums ne tik nereikės kęsti savo kolegų keliamo spaudimo, tačiau jūs taip pat turėsite daugiau motyvacijos, mat jūs patys priimsite visus reikalingus sprendimus bei galėsite džiaugtis sėkmingų pasirinkimų nešamu papildomu pelnu.

Raktas į sėkmę – iš trijų dalių

Jau aptarėme, kokie yra pagrindiniai darbo pagal individualios veiklos pažymą privalumai. Nors visi šie privalumai ir yra nuostabūs, vis dėlto iš jų jokios naudos, jeigu jūsų individuali veikla – nepelninga.

Iš tiesų, finansų analitikai teigia, jog tik nedidelė dalis individualia veikla užsiimančių žmonių sugeba išgyventi vien iš šio uždarbio būdo. Anot jų, absoliučiai daugumai tenka individualią veiklą derinti su nuolatiniu darbu įmonėje, arba tenka skaičiuoti centus norint išsiversti vien iš individualios veiklos.

Kyla klausimas – kaip pasiekti sėkmę? Finansų analitikai teigia, jog raktą į sėkmę sudaro trys pagrindinės dalys – gebėjimas išsiskirti iš konkurentų, teikiamų paslaugų kokybė, bei gudri reklama.

Raskite, kaip galite išsiskirti iš konkurentų

Kad ir kuo nuspręstumėte užsiimti, yra nemaža tikimybė, jog jums dėl klientų teks varžytis su konkurentais. Finansų ekspertai teigia, jog šiais laikais rasti nišą, kurioje nebūtų beveik jokios konkurencijos, yra beveik neįmanoma (vienintelės išimtys – startuoliai, revoliucionuojantys rinką siūlomomis naujovėmis). Anot jų, būtent dėl šios priežasties kiekvienas sėkmės siekiantis žmogus privalo sugalvoti, kaip jis gali išsiskirti iš kitų, panašias paslaugas teikiančių asmenų.

Iš tiesų, tam, kad išsiskirtumėte, jums nebūtina ,,išradinėti dviračio‘‘ – jums tereikia įsitikinti, jog jūs savo individualia veikla ne tik teiktumėte paslaugas, bet ir kurtumėte stiprų, ikonišką prekinį ženklą.

Pavyzdžiui, jeigu gaminate dirbinius iš medienos (tarkime, įvairius padėklus, drožinėtas dėžes ir taip toliau), yra itin svarbu, jog visoms savo parduodamoms prekėms kurtumėte įvaizdį, kuris perteiktų jūsų prekinį ženklą, o save pateiktumėte ne kaip eilinį žmogų, parduodantį dirbinius iš medienos, o kaip ,,brandą‘‘, su kuriuo jūsų potencialūs klientai galėtų tapatintis. Tačiau kokią naudą visa tai gali atnešti?

Visų pirma, įdėdami pastangos į savo kuriamos produkcijos įvaizdį, jūs užtikrinsite, jog išsiskirsite iš konkurentų bei pritrauksite žmonių, kurie ieško ko nors vienetinio, originalaus, ar išsiskiriančio. Vertėtų paminėti, jog tai nebūtinai turi būti kažkas ekstramalaus! Tereikia, kad jūsų prekės žmonėms neatrodytų masiškai gaminamos bei turėtų savitą dizainą.

Žinoma, stilingos prekės gali pritraukti naujų klientų, tačiau jeigu šiuos klientus norite išlaikyti, yra itin svarbu, jog jūsų prekės reprezentuotų jūsų prekinį ženklą, o dar svarbiau – jūsų pasaulio viziją.

Tai priveda prie antro aspekto – ,,brando‘‘ kūrimo. Iš tiesų kurdami ,,brandą‘‘, jūs pamažu subursite lojalių klientų ratą, kurie ne tik atneš pastovias pajamas, bet ir užtikrins kokybišką reklamą bei naujų klientų pritraukimą. Besitapatinantys su jūsų prekėmis asmenys netrukus tapatinsis su jūsų prekės ženklu ir, natūraliai, visą tai (tiesiogiai ar netiesiogiai) transliuos visam aplinkiniui pasauliui.

Vertėtų paminėti, jog sėkmę patyrusių pavyzdžių – ne vienas. Pažvelkite į tokius gigantus, kaip ,,Apple‘‘ – visų pirma, visos šios korporacijos parduodamos prekės turi ikonišką dizainą, kuris įmonės produkciją išskiria iš visų konkurentų bei ją padaro itin lengvai atpažįstamą. Visų antra, ši korporacija save pateikia kaip savitą gyvenimo būdą, su kuriuo tapatinasi milijonai.

Kokybiškos paslaugos – sėkmės garantas

Žinoma, išsiskyrimas iš konkurentų yra itin svarbus aspektas kiekvienam, norinčiam pasiekti pasisekimą. Tačiau vertėtų paminėti, jog išsiskyrimas tikrai nėra viskas – jeigu ikoniškos prekės ar paslaugos yra sėkmingo verslo namo sienos, tai paslaugų kokybė – visos konstrukcijos pamatai.

Finansų analitikai sako, jog teikiamų paslaugų kokybė yra pats svarbiausias kriterijus, nuo kurio priklauso žmogaus, norinčio dirbti individualiai, karjeros klotis. Iš tiesų, nuo jūsų teikiamų paslaugų kokybės priklausys jūsų reputacija bei įspūdis, o nuo to, natūraliai, priklausys ir tai, ar asmenys, išgirdę jūsų prekės ženklo pavadinimą, bus linkę į jus kreiptis, ar jūsų baidysis.

Finansų ekspertai sako, jog formalus darbas – tiesus kelias į nesėkmę, tad yra itin svarbu, jog kiekvieną savo paslaugą atliktumėte nuoširdžiai bei preciziškai. Turite įsitikinti, jog viską darote geriausiai, kaip sugebate, o taip pat turite nuolatos stengtis tobulėti bei gerinti savo paslaugų kokybę.

Tam yra itin svarbu ieškoti daromų klaidų bei galimybių tobulėti, o taip pat išklausyti ir jūsų klientų atsiliepimus bei konstruktyvią kritiką – nesvarbu, ar filmuojate vestuves, ar mezgate pirštines – norėdami pasiekti sėkmę privalote ne tik savo darbą atlikti kokybiškai, bet ir nuolatos ieškoti galimybių save tobulinti.

Gudri reklama.

Galų gale, metas aptarti paskutinę, tačiau toli gražu ne mažiau svarbią rakto į sėkmę dalį – reklamą.

Analitikai teigia, jog prekių išskirtinumas bei teikiamų paslaugų kokybė bus menkai ko verti, jeigu apie tas paslaugas bei prekes niekas nežinos. Anot ekspertų, būtent todėl yra svarbu sugalvoti, kaip būtų galima išpopuliarinti siūlomus produktus.

Yra keli pagrindiniai žingsniai, kurie jums padės tapti žinomiems – trumpai aptarkime, kaip galite nesunkiai ir tuo pačiu efektyviai reklamuoti save bei savo paslaugas.

Ne paslaptis, jog šiais laikais vienas geriausių reklamavimosi būdų – reklama socialiniuose tinkluose. Iš karto vertėtų paminėti, jog paprasčiausias nuolatinis teikiamų paslaugų skelbimas iš asmeninės paskyros įvairiose skelbimų grupėse menkai kuo tepadės.

Jei norite reklamuotis sėkmingai, turite savo ,,branda‘‘ perkelti į soc. erdvę – susikurti kokybišką oficialų puslapį, bei jį palaikyti itin aktyvų – kelti produktų ar paslaugų pavyzdžius, siūlomas naujienas, o taip pat ir sveikinti sekėjus su įvairiomis šventėmis, kurti apklausas bendriniais, tačiau su jūsų paslaugomis susijusiais klausimais.

Finansų analitikai sako, jog yra itin svarbu sugebėti savo puslapyje palaikyti aktyvų sekėjų ratą – anot ekspertų, tai ne tik pritrauks naujų žmonių tiesiogiai iš jau esamų sekėjų, tačiau taip pat skatins socialinių tinklų algoritmą jūsų puslapį parodyti vis didesniam žmonių ratui.

Tiesa, aktyvumas nėra viskas – jūs taip pat galite sugalvoti ir neformalių reklamos būdų, kurie pritrauktų naujų žmonių. Pats žinomiausias, bei tuo pačiu vis dar veiksmingas reklamavimosi socialiniuose tinkluose būdas – kuriami konkursai, suteikiantys galimybę laimėti paslaugą ar prekę už tai, jog sukurtu įrašu pasidalinsite su savo draugais bei pamėgsite įmonės puslapį.

Iš tiesų, tokie konkursai gali itin veiksmingai pritraukti nemažus srautus žmonių. Ir nors ir dauguma jų jūsų puslapį bus pamėgę vien dėl galimybės laimėti, vis dėlto dalis atėjusių asmenų nuoširdžiai susidomės jūsų teikiamomis paslaugomis.

Žinoma, reklama socialiniuose tinkluose gali pritraukti didelius srautus žmonių, tačiau vis dėlto šis reklamavimosi būdas yra veiksmingiausias jau savo veiklą sėkmingai vykdantiems asmenims, mat norint pritraukti žmonių soc. tinkluose, yra svarbu jau turėti aktyvią sekėjų bazę.

Dėl šios priežasties, jei dar tik pradedate savo individualią veiklą, jums vertėtų nepamiršti ir kitų reklamavimosi būdų. Tačiau kokie tie būdai yra?

Iš esmės, jums vertėtų išbandyti viską, kas galėtų padėti jūsų veiklą ,,atplėšti nuo žemės‘‘. Papasakokite apie savo teikiamas paslaugas ar prekes artimiesiems, draugams bei giminėms, o taip pat paskatinkite juos pamėgti jūsų puslapį soc. tinkluose bei apie jus papasakoti ir savo pažįstamiems – pažįstamųjų ratas gali padėti suburti pradinę jūsų klientūros bazę.

Taip pat, nepabijokite ir sukurkite pritraukiančių, netradicinių plakatų, kuriuos galėtumėte pakabinti įvairiose miesto skelbimų lentose! Šis reklamos būdas gali būti itin veiksmingas asmenims, gaminantiems įvairius dirbinius bei praktines prekes.

Galų gale, jūs taip pat galite ieškoti bendradarbiavimo galimybių, kurios, nors ir neatneštų tiesioginio pelno, vis dėlto galėtų gerokai prisidėti prie jūsų vardo išpopuliarinimo. Susisiekite su įvairiomis institucijomis, fondais, organizacijomis, bei pasiūlykite savo paslaugas nemokamai (už paminėjimą)! Taip jūs ne tik sukursite galimas tiesiogines pažintis, bet ir pritrauksite nemažai naujų klientų iš gautos viešos padėkos, paminėjimo, ar bendros fotografijos.

Papildomi patarimai

Štai ir aptarėme pagrindines rakto į sėkmę dalis. Išskirtinumas, kokybė, bei reklama – tai yra trys pagrindiniai dalykai, kurie neretai užtikrina pasisekimą. Tiesa, nors šie dalykai ir yra svarbiausi, vis dėlto yra daug kitų aspektų, į kuriuos atkreipdami dėmesį jūs galite nemažai laimėti.

Finansų ekspertai taip pat pateikia dar keletą smulkesnių patarimų, kurie jums padės išvengti dažniausiai daromų klaidų bei sėkmingai plėsti savo veiklą.

Pirmiausia – klientas

Kalbinami ekspertai jau minėjo, jog atliekamų paslaugų kokybė daro milžinišką įtaką bendram jūsų vykdomos veiklos įvaizdžiui. Tiesa, vien prekių ar teikiamų paslaugų kokybiškumas negarantuoja, jog klientų atsiliepimai apie jus bus pozityvūs, mat daug kas priklauso ir nuo klientų aptarnavimo.

Būtent todėl jūs turite stengtis suteikti aukščiausio lygio aptarnavimą kiekvienam klientui – nesvarbu, koks jis bebūtų. Finansų ekspertai sako, jog net kai klientas yra irzlus bei elgiasi ne itin maloniai, yra itin svarbu išlaikyti profesionalumą bei mandagumą – anot analitikų, vadovaudamiesi taisykle ,,pirmiausia klientas‘‘, jūs užsitarnausite pasitikėjimą bei teigiamus atsiliepimus net iš tų, kurie nebuvo visiškai patenkinti jūsų produktais.

Konkurencijos analizė

Jei norite būti geriausi, turite stebėti, kuo užsiima jūsų konkurentai.

Finansų analitikai sako, jog konkurencijos analizė yra itin svarbus aspektas bet kuriam verslui, o natūraliai – ir individualiai veiklai. Analizuodami savo konkurentus, jūs ne tik galėsite sugalvoti, kaip aplenkti savo varžovus bei pasiūlyti potencialiems klientams kažką naujo, bet tuo pačiu ir pastebėsite, ką jūsų konkurentai daro geriau už jus bei taip taisysite savo klaidas.

Ieškokite naujų galimybių

Galiausiai, vertėtų paminėti ir būtinybę ieškoti naujų galimybių.

Iš tiesų, nors beveik visi individualia veikla užsiimantys asmenys nori plėsti savo klientų ratą, tik nedidelė dalis jų stengiasi plėsti savo teikiamų paslaugų spektrą. Finansų analitikų teigimu, tai – didelė klaida, trukdanti asmenims išpildyti visą potencialą.

Tiesa, ekspertai pabrėžia, jog žmogus neturėtų stengtis aprėpti skirtingų sektorių (pvz. ir megzti kojines, ir užsiimti įvairiomis IT paslaugomis, ir prižiūrėti vaikus, ir pardavinėti įvairias prekes) – anot jų, toks mėtymasis atneša daugiau žalos nei naudos, mat tai sugriauna bet kokį individualios veiklos prekinį ženklą ar įvaizdį, o be to, tuo pačiu krenta ir teikiamų paslaugų kokybė.

Vietoj to, finansų analitikai skatina naujų galimybių ieškoti toje srityje, kuria jau užsiimate – pavyzdžiui, jeigu mezgate kojines, galbūt išbandytumėte ir stilingų pirštinių mezgimą?

Plėsdami savo teikiamų paslaugų pasiūlą, tuo pačiu nenutoldami nuo srities, kuria užsiimate, jūs galėsite plėsti savo klientų ratą, o tuo pačiu – ir sėkmingai plėsti vykdomą veiklą.

Pabaigai

Štai ir aptarėme pagrindinius patarimus, kurie jums padės sulaukti pasisekimo vykdant individualią veiklą. Finansų analitikai teigia, jog pasiekti sėkmę yra tikrai įmanoma – svarbiausia turėti noro daryti tai, ką darote, ieškoti galimybių tobulėti, bei stengtis išsiskirti iš kitų bei sukurti savo ikonišką prekinį ženklą. Linkime sėkmės!

Komentarai
Kiti straipsniai