Dėl susiaurėjusio kelio automobiliams sunku prasilenkti
Ketvirtadienį vykusiame Ūkio plėtros ir ekologijos komiteto posėdyje pristatyta vietinės reikšmės kelių priežiūros ir plėtros programos 2019 metų lėšų panaudojimo ataskaita. Su ja komiteto narius supažindino Ūkio plėtros ir investicijų skyriaus vedėjas Juozas Albauskas.
Iš ataskaitos matyti, kad 2019 metais 432 500 Eur buvo skirti Lietuvos automobilių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos Kelių priežiūros ir plėtros programai finansuoti, 11 600 Eur ministerija davė vietinės reikšmės keliams su žvyro danga asfaltuoti (Palangos g. rekonstrukcijai). 130 600 Eur skirti Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų rezervo valstybės reikmėms, susijusioms su keliais. Šie pinigai panaudoti Rietavo seniūnijos Pelaičių kaimo vietinės reikšmės kelių Pelaičiai–Stumbrės (Bangos g.) ir Šiurnokai–Pelaičiai (Malūno g.) rekonstravimui (22,6 tūkst. Eur) bei Rietavo savivaldybės Pamiškės gatvei rekonstruoti – 108 tūkst. Eur. Iš viso 2019 metais pajamos siekė 574 700 Eur.
Kalbant apie išlaidas, Daugėdų seniūnijai 2019 m. skirta 9 644,35 Eur, Medingėnų – 15 653,45 Eur, Rietavo seniūnijai – 70 506,85 Eur, Rietavo miestui – 38 066,10 Eur, Tverų – 38 024,75 Eur, savivaldybės administracijai – 397 678,98 Eur (iš kurių ilgalaikiam turtui – 391 546,80 Eur ir išlaidoms 6 132,18 Eur). Iš viso išlaidos siekė 569 574,48 Eur, likutis metų gale – 5 125,52 Eur. Už gautas lėšas seniūnijų keliuose buvo užtaisytos duobės, atliekami trumpų atkarpų asfaltavimo darbai, šaligatvių plytelių perdengimai, pastatyti kelio ženklai, remontuoti šuliniai, tvarkyti kelių bortai. Sumokėta už kelių greideriavimą, sniego valymą, įrengtos pralaidos, tvarkyti kelkraščiai. Skyriaus vedėjas sakė, kad 2019 m. nepavyko užbaigti darbų Rietave esančioje Laukuvos gatvėje (nuo kalno). Toje vietoje buvo daromi latakai, tačiau atšalus orams, nebespėta darbus užbaigti. Šiais metais taip pat buvo dengiama paskola, kuri buvo paimta Giliogirio ir Vatušių g. apšvietimui įrengti (26 tūkst. Eur).
Per siauras kelias?
Kalbant apie kelius ir jų priežiūrą, komiteto narys Algimantas Mickus užsiminė apie Aušros alėją Rietave, kurioje įrengiamas pėsčiųjų ir dviratininkų takas. „Susidaro įspūdis, kad važiuojamoji kelio dalis labai susiaurėjo. Kasdien tuo keliu važinėju, ir jei reikia dviem sunkvežimiams prasilenkti, vargiai pavyksta, tenka „lipti“ ant žolyno. Pėsčiųjų takas labai platus, kai reikia prasilenkti, tenka važiuoti labai arti stulpelių – visa tai atrodo nesaugiai. Ar toks projektas ir buvo?“ – klausė komiteto narys. J. Albauskas atsakė, kad kol kas jokių bėdų dėl šio kelio nekilo. Žinoma, didelis pliusas, kad šiemet žiemos nebuvo. Anot skyriaus vedėjo, siauras kelias taip pat šiek tiek drausmina vairuotojus, jie mažiau laksto. Kai projektas bus baigtas ir atsiras ašinė linija, problemos turėtų nebelikti. „Važiuojamoji dalis tokia pati kaip rekonstruotoje Daržų gatvėje, į parko teritoriją įžengti nebuvo galima, o pėsčiųjų ir dviračių takas turi tam tikrus reikalavimus dėl savo pločio, todėl jo siaurinti negalima, nes tuomet būtume negavę Europos paramos. Turėjome rinktis – arba atsisakyti projekto, arba daryti reikiamą taką“, – pasakojo J. Albauskas. Kaip sakė savivaldybės meras Antanas Černeckis, jei toje gatvėje didėtų eismo intensyvumas, reikėtų investuoti ir važiuojamąją dalį paplatinti. Viktoras Krajinas pastebėjo, kad dabar toje gatvėje eismas suintensyvėjęs, kadangi juda socialinių paslaugų centro mašinos, seniūnijos transportas, važiuojama ir į garažus. Belieka džiaugtis, kad šiemet nėra sniego, nes jei jo būtų daug, kur reikėtų jį nustumti per ten esančią tvorelę?
V. Krajinas taip pat domėjosi, kiek Savivaldybei atsilieps tai, kad apie trečdalį sumažintos lėšos iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos. J. Albauskas sakė, kad apie mažinamą finansavimą girdėjo, tačiau konkretaus pranešimo skyrius dar negavo. Anot savivaldybės mero, gandų yra daug, tačiau jais tikėti nereikėtų. Pirmame etape lėšų mažinimas numatomas beveik trečdaliu, tačiau nuo vasaros žadama finansavimą atstatyti ir viską išlyginti.
Kalbėta ir apie apšvietimo modernizavimą. Ne paslaptis, kad Rietavas pirmasis gyvsidabrines lempas pakeitė į natrio, tada buvo visiems rodomas kaip pavyzdys. Bėga laikas, ir natrio lempos jau atgyveno, jas būtina keisti naujos kartos žibintais – LED šviestuvais. Tačiau net ir pakeitus senas lempas šiuolaikiškesnėmis, problema lieka šviestuvų atramos. Atramas elektrikai po kelerių metų keis, o kur tada reikės dėti jau įsigytas lempas – neaišku.
Dalia BARCYTĖ
Nuotraukoje: Komiteto narys A. Mickus, domėjosi ar ne per siaura važiuojamoji dalis liko įrengus pėsčiųjų ir dviračių taką Aušros alėjoje.
Dalys automobiliams https://www.pigiausiosdalys.lt/lt/akcijos/



