Pirmadienis, 2020 m. kovo 30 d.

Kaip pradėti sportuoti ir nemesti mankštos namuose

Niekam ne paslaptis, kad norint sveikai ir smagiai gyventi derėtų sportuoti. Tiks sumanius gyventi sveikiau, tikrai nebūtina bėgti maratono ar kilnoti sunkumus. Reguliariai namuose atliekama mankšta – tobulas variantas pradedančiam sportininkui, nesvarbu, kiek jam metų. Tiesa, nesumokėjus apvalios sumos už sporto klubo narystę, treniruotes namuose yra paprasta pradėti ir lygiai taip lengva mesti. Keletas paprastų gudrybių padės ne tik su užmoju pradėti mankštas, bet ir sėkmingai jas paversti rutinos dalimi.

Išsikelkite tikslą

Žinoma, sportas yra sveikata, bet dažniausiai žmonės pradeda treniruotis dėl konkrečių jiems svarbių tikslų: padailinti kūno formas, fiziškai sustiprėti ar tiesiog jaustis žvaliau. Labai svarbu sau įsivardinti, kokių tikslų vedini sau išsikėlėte iššūkį sportuoti. O taip pat ne mažiau svarbu išsikelti mažesnius, lengvai įveikiamus tarpinius tikslus – numesti 250 g, padaryti 20 prisispaudimų neuždusus ar kita. Mažesnių tikslų pasiekimas pakels ūpą ir palaikys motyvaciją. O svarbiausią priežastį, kodėl ėmėte mankštintis, prisiminkite, kai vidinis tinginys ims įkalbinėti praleisti treniruotę.

Mankštintis turi būti smagu

Kur kas mažiau pastangų reikia geriems įpročiams suformuoti, kai jie yra malonūs, todėl labai svarbu, kad sportuoti būtų smagu. Pradžiai rinkitės nelabai sudėtingus pratimus, kuriuos nesunku atlikti taisyklingai. Taip pat svarbu vos pabandžius mankštintis namuose nepersistengti, nes pernelyg pavargus kitą kartą norėsis tokį „malonumą“ atidėti. Jei sportas nėra jūsų smagiausia pramoga, sugalvokite, kas pakeltų nuotaiką treniruotės metu – gal mėgstama muzika ar daili sportinė apranga?

Treniruotėms skirkite konkretų laiką

Nors treniruočių namuose didžiausias privalumas yra tai, kad į jas niekada nepavėluosite, vis tik konkretaus tvarkaraščio susidarymas tikrai pasiteisins. Pagalvojus, kuris laikas jums patogiausias atlikti pratimus bei kada jaučiatės energingiausi, nuspręskite kuriomis dienomis ir kokiu metu sportuosite. Intensyvesnių treniruočių turėtų būti mažiausiai dvi per savaitę, o nedidelę mankštą sveika atlikti kiekvieną dieną.

Namų sporto klubui reikia visai nedaug įrangos

Kur kas išmintingiau treniruotes namuose pradėti nuo mankštos, o ne nuo treniruoklių pirkimo. Tik pradėjus sportuoti jums pilnai pakaks jogos kilimėlio ir patogios sportinės aprangos. Kai treniruotės taps rutinos dalimi ir atsiras poreikis daryti įvairesnius pratimus, galėsite įsigyti svarelių, gimnastikos kamuolį, lanką ar kitų priedų. Sportinės aprangos taip pat nebūtina įsigyti pilno komplekto – pradėkite nuo tamprių ar patogių sportinių kelnių. Už puikų treniruočių lankomumą bei gerus pasiekimus save paskatinkite pasidovanodami marškinėlius ar sportinius batelius, kurie įkvėps siekti dar geresnių rezultatų.

Susiraskite patinkančią mankštą

Suplanavus, kada ir kur vyks treniruotės, liko paskutinė smulkmena – susidaryti treniruotės planą. Prisijaukinti sportą galite ir su paprasčiausiais, visiems puikiai pažįstamais pratimais – atsilenkimais, atsispaudimais, įtūpstais ir panašiai. Jei norisi įdomesnės ir efektyvesnės treniruotės, nesunkiai tokią susirasite internete. Youtube platformoje yra tiek daug skirtingo stiliaus bei intensyvumo treniruočių, kad beliks išsirinkti, kuri labiausiai atitinka jūsų lūkesčius ir galimybes. Patikusią mankštą sekite paleistą televizoriaus ekrane arba planšetėje.

Pradėjus sportuoti dar šiandien, po keleto mėnesių jau pradėsite pastebėti rezultatus, tada bus puiki proga už pastangas save apsidovanoti širdžiai mielu prizu iš pavasario kolekcijų.

Komentarai
Kiti straipsniai