„Vaikai turėtų būti prioritetas, o paskui lėšos paskirstomos kitiems dalykams“
Lapkritį vykusiame Rietavo savivaldybės Tarybos posėdyje, be darbotvarkėje numatytų klausimų ir paklausimų, aptartas ir Tarybos narių lankomumas. Etikos komisijos pirmininkas Jonas Rekašius kolegų prašė atkreipti dėmesį į komitetų ir Tarybos posėdžių lankymą. „Esame išrinkti ir privalome posėdžiuose dalyvauti. Neatėjus turi būti nurodyta priežastis. Praleidus 3 posėdžius be pateisinamos priežasties, darbo imasi etikos komisija“, – sakė J. Rekašius.
UAB „Rietavo komunalinis ūkis“ išsirinko audito įmonę
Ne itin sėkmingai vyko Rietavo komunalinio ūkio rengtas konkursas dėl įmonės parinkimo finansinių ataskaitų ir reguliuojamos veiklos sąnaudų auditui atlikti. Jį teko skelbti tris kartus, tačiau paaiškėjo, kad pirmos vietos laimėtojas, iš pradžių sutikęs su visomis konkurso sąlygomis, atsisakė teikti paslaugą, motyvuodamas, kad pernelyg maža kaina, nors pats tokią ir buvo pasiūlęs. Dėl šios priežasties kreiptasi į antroje vietoje likusią bendrovę „Auditas“. Ji įsipareigojo Rietavo komunalinio ūkio 2019 metų finansinių ataskaitų ir veiklos auditą atlikti už 2 664 eurus (be PVM). Tarybos posėdžio metu Alfredas Mockus atkreipė dėmesį, kad reikia žiūrėti, jog nenutiktų taip, kaip buvo su UAB „Telšių regiono atliekų tvarkymo centro“ auditu, kai buvo sumokėti didžiuliai pinigai, o naudos iš to gauta mažai. Įmonės direktorius Alvydas Rojus aiškino, kad atsižvelgiant į teisės akto reikalavimus, įmonėje kasmet turi būti atliktas auditas. „Kadangi išsirinkta audito įmonė yra nauja, siūlome ją tvirtinti tik vieneriems metams, su galimybe pratęsti“, – sakė direktorius.
Skyrė papildomų lėšų
Svarstant klausimą dėl Rietavo savivaldybės Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų 2019 metų sąmatos patvirtinimo, paaiškėjo, jog daryti kai kurias korekcijas būtina, nes gautas papildomas finansavimas iš valstybės rezervo, taigi atsirado galimybė sutvarkyti dar du objektus. Papildomos lėšos skirtos Rietavo seniūnijos Pelaičių kaimo Bangos ir Malūno gatvėms (22,6 tūkst. eurų) bei Rietavo miesto Pamiškės gatvei rekonstruoti (108 tūkst. eurų). A. Mockus domėjosi, kodėl neskiriama lėšų Pievų gatvės remontui. Ūkio plėtros ir investicijų skyriaus vedėjas Juozas Albauskas paaiškino, kad yra paskelbtas konkursas, buvo numatyta lėšų šios gatvės remontui, tačiau užsitęsus procedūroms ir matant, kad šiais metais rangovas nespės panaudoti pinigų, darbai perkelti į kitus metus. Su Ramybės gatve situacija ta pati – reikia parengti bendradarbiavimo sutartį, sutvarkyti dokumentus, tad darbai taip pat keliami į kitus metus.
Skyrė lėšas lietaus surinkimo įrenginių projektavimui
Patvirtintas sprendimas, kuriuo pakeista aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos 2019 m. sąmata, įtraukiant naują eilutę – lietaus surinkimo įrenginių projektavimą ir statybą. Šiems darbams atlikti numatyta suma – 4,5 tūkst. eurų. Dar komiteto posėdyje paaiškinta, kad savivaldybės administracija įgyvendina projektus „Jūros upės kraštovaizdžio formavimas gamtinio karkaso teritorijoje Rietavo mieste“ ir „Poilsio ir rekreacijos zonos įrengimas šalia Rietavo kunigaikščių Oginskių dvarvietės“. Šalia užkastos buvusios Jūros upės vagos įrengti nauji lietaus surinkimo įrenginiai, iš gyventojų sodybų ateinantys lietaus nuotekų vamzdynai buvo prijungti prie šių įrenginių. Surinktas vanduo nuteka į Jūros upę žemiau naujai įrengtos užtvankos. Pagal projektų finansavimo sąlygų aprašus, ši veikla nefinansuojama, todėl pateiktas siūlymas apmokėti susidariusias išlaidas iš šios programos lėšų. Anot savivaldybės ekologės Vestos Andrijauskienės, suskaičiuoti nepanaudoti 2019 m. pinigų likučiai, kurie perkelti būtent šioms išlaidoms.
Gatvių apšvietimas ir prasta kelių priežiūra
Perėjus prie Tarybos narių paklausimų, Albinas Maslauskas sakė, kad iš žmonių sulaukiama vis daugiau klausimų dėl gatvių apšvietimo. „Rytais gatvės neapšviestos. Reikėtų pasižiūrėti, nes situacija kartais labai pavojinga“, – pastebėjo Tarybos narys. Anot savivaldybės mero Antano Černeckio, čia suveikia žmogiškasis faktorius, apšvietimas turėtų būti reguliuojamas atsižvelgiant į oro sąlygas. „Automatikos neturime, tikslinės teritorijos lėšos šiam reikalui buvo netinkamos. Iš biudžeto pinigų tai padaryti būtų skaudoka, šiuo metu vyksta derybos ir galbūt ateityje pavyks tai įgyvendinti. Taip pat reikėtų apsispręsti, ar per naktį norime apšviesti visą miestą, ar tik centrinę Plungės gatvę“, – sakė savivaldybės vadovas. A. Mockaus nuomone, nereikėtų išskirti vienos gatvės ir tamsiuoju paros metu junginėti šviesų, o palikti apšviestą visą miestą.
A. Maslauskas taip pat pasakojo, kad jam neseniai teko važiuoti iš Laukuvos į Tverus pro Šiūraičius. „Kiek ten automobilių per metus yra sugadinama. Toks įspūdis, kad greideris nė karto tuo keliu nėra pravažiavęs. Pats parašiau į Susisiekimo ministeriją, turime visi rašyti raštus, nes tokių kelių negali būti“, – kalbėjo Tarybos narys. Meras minėjo, kad iš Tverų pasiekti Žemaičių plentą dabar galima asfaltuotu keliu. Žmonės, gyvenantys atkarpoje pro Šiūraičius, su susisiekimu tikrai turi problemų. „Tas pats yra ir su keliu iš Medingėnų į Tverus. Kalbant apie kelių priežiūrą, turime daug aštrių klausimų. Mokykliniai autobusai nepritaikyti žvyrkeliams, ypač blogai prižiūrimiems“, – sakė A. Černeckis.
Siūlė apmokėti mokytojų kelionės į darbą ir iš jo išlaidas
Augustas Šlimas prakalbo apie mokytojų patiriamų išlaidų važinėjant iš/į darbo vietą apmokėjimo. „Naujais metais galbūt biudžete reikėtų tam nusimatyti lėšų? Ar yra tokių galimybių?“, – klausė A. Šlimas. Atsakyta, kad teorinių galimybių yra, o praktinių – nežinia. Neseniai patvirtintas sprendimas, kuriuo Savivaldybė kompensuos 100 proc. studijas reikiamiems specialistams, posėdyje kalbėta, kad visas gatves reikėtų apšviesti per visą naktį, kur dar atlyginimų kėlimas, o dabar – ir mokytojų kelionės išlaidų apmokėjimas. „Kaip suvesime galus ir sudėliosime biudžetą? Gavome prašymą iš Kultūros ministerijos dėl kultūros darbuotojų atlyginimų didinimo. Ministerija prideda, tačiau reikia pridėti ir mums. Reikia galvoti, kaip pritraukti verslą, pasididinti mokesčius, kad turėtume kuo daugiau dirbančių žmonių ir taip pasididintume biudžetą. Tai vienintelis šansas, iš kur galime gauti pinigų“, – sakė savivaldybės vadovas.
Į diskusiją įsitraukė ir A. Mockus, primindamas, kad praėjusio mėnesio Tarybos posėdyje 10 tūkst. eurų buvo paimta ir lengva ranka numesta VšĮ „Rietavo žirgyno“ priestato statybai, kai akivaizdu, jog švietimo įstaigoms trūksta lėšų. „Gal reikėtų prioritetus kitaip sudėlioti? Vaikai turėtų būti prioritetas, o paskui lėšos paskirstomos kitiems dalykams“, – teigė A. Mockus. Savivaldybės meras su tokia pastaba nesutiko ir sakė, kad žirgyne lankosi ir vaikai, tai laisvalaikio praleidimo forma. „Šio priekaišto nepriimu. Jeigu viską skirsime tik mokykloms, o kitų sričių nematysime, vėl bus negerai. Vaikams reikia ir užklasinės veiklos, o popamokinė veikla žirgyne gerai vystomas. Visur turi būti balansas“, – sakė meras.
Nepavyksta rasti laikinųjų globėjų
Visai neseniai pasklido žinia, kad Rietavo savivaldybė – viena iš neturinčių laikinųjų globėjų. Viktoras Krajinas domėjosi, ar šiuo klausimu kas nors daroma, kokios priežastys, kad laikinųjų globėjų pas mus neatsiranda. Meras minėjo, kad šių globėjų ieškoma visais būdais – einama per seniūnijas, tuo klausimus dirba specialistai. Didžiausia problema ta, kad dirbantys žmogus turėtų budėti, nes neaišku, kada jam bus atvežtas vaikas globai. Priėmus vaiką, reikėtų nutraukti darbinius santykius, o to niekas nenori. Nedirbantiems žmonėms kliudo kiti apribojimai. Rietavo savivaldybėje globojamų vaikų nėra daug, jiems įrengti kambariai, ir nė vienas nelieka gatvėje. Ateityje numatoma įrengti dar geresnius kambarius, tam bus skirta lėšų. „Visų pirma reikėtų paklausti savęs, ar bandome bent pagalvoti apie tai. Visi akcentuoja, kad reikia vaiką duoti prižiūrėti giminaičiams, artimiems žmonėms, kad jam būtų sukelta kuo mažiau streso. Laikiniems globėjams numatytos tikrai solidžios pinigų sumos, tačiau norinčiųjų vis tiek neatsiranda“, – sakė meras.
Dalia BARCYTĖ
Nuotraukoje: A. Maslauskas (kairėje) išsakė savo pastebėjimus apie prastą kelių priežiūrą ir apšvietimo gatvėse trūkumą.



