Penktadienis, 2024 m. balandžio 19 d.

Kaip bus spren­džia­ma dul­kė­tu­mo pro­ble­ma Pa­lan­gos gat­vė­je?

Per vi­sai ne­se­niai vy­ku­sį se­niū­nų su­si­rin­ki­mą bu­vo kal­bė­ta, kad vie­na pro­ble­miš­kiau­sių gat­vių Rie­ta­ve yra Pa­lan­gos. Da­lis gat­vės yra as­fal­tuo­ta, bet tas as­fal­tas nu­sė­tas duo­bė­mis, ki­ta da­lis – žvyr­ke­lis. La­biau­siai ten gy­ve­nan­čius žmo­nes kan­ki­na gat­vės dul­kė­tu­mas. Ūkio plėt­ros ir eko­lo­gi­jos ko­mi­te­to po­sė­dy­je svars­ty­ta, kaip gat­vę su­tvar­ky­ti, kad su­ma­žėtų dul­kė­tu­mo pro­ble­ma.

Po­sė­džiau­to­jai svars­tė, ką da­ry­ti su ne­as­fal­tuo­ta at­kar­pa, ei­nan­čia nuo Kaš­to­nų iki Aka­ci­jų gat­vės. Ūkio plėt­ros ir in­ves­ti­ci­jų sky­riaus ve­dė­jas Juo­zas Al­baus­kas su­pa­žin­di­no su ga­li­mais pa­si­rin­ki­mais. Jis in­for­ma­vo, kad Su­si­sie­ki­mo mi­nis­te­ri­ja yra pa­tvir­ti­nu­si Ke­lių prie­žiū­ros ir plėt­ros pro­gra­mos fi­nan­sa­vi­mo lė­šų vie­ti­nės reikš­mės ke­liams su žvy­ro dan­ga as­fal­tuo­ti pa­skirs­ty­mo 2019 me­tais tvar­kos ap­ra­šą. Sa­vi­val­dy­bė tu­ri pa­teik­ti ob­jek­tą ar ob­jek­tus, ku­rie bū­tų tvar­ko­mi šios pro­gra­mos lė­šo­mis. Pa­gal 2018 me­tų lie­pos 12 d. pa­tvir­tin­tą spren­di­mą sa­vi­val­dy­bės vie­ti­nės reikš­mės žvyr­ke­lių as­fal­ta­vi­mo są­ra­šo pir­mo­je vie­to­je yra bū­tent ši gat­vė.
Sky­riaus ve­dė­jas pa­brė­žė, kad fi­nan­suo­ja­ma bus tik pu­sė pro­jek­to įgy­ven­di­ni­mui rei­ka­lin­gos su­mos, ki­tą pu­sę sa­vi­val­dy­bei rei­kės skir­ti iš sa­vo biu­dže­to. Ko­mi­te­to po­sė­dy­je bu­vo ap­tar­ti du ga­li­mi va­rian­tai – bran­ges­nis ir pi­ges­nis. Pir­muo­ju at­ve­ju bū­tų klo­ja­mas minkš­ta­sis as­fal­tas, tai kai­nuo­tų apie 78 tūkst. Eur, sa­vi­val­dy­bės pri­si­dė­ji­mas siek­tų apie 40 tūkst. Eur. To­kiam as­fal­tui tei­kia­ma ir ga­ran­ti­ja – 15 me­tų. Ant­ra­sis va­rian­tas at­si­ei­tų apie 23 tūkst. Eur, sa­vi­val­dy­bei rei­kė­tų pri­si­dė­ti apie 11,6 tūkst. Eur. Pa­si­rin­kus pi­ges­nį va­rian­tą, ke­lias bū­tų pa­deng­tas dul­kes su­lai­kan­čiu vie­nas­luoks­niu ap­da­ru, o ga­ran­ti­ja su­tei­kia­ma 5 me­tams. Ko­mi­te­to na­riams te­ko iš­ties keb­lus klau­si­mas ap­si­spręs­ti, ku­rį va­rian­tą pa­si­rink­ti, kad ir lė­šų už­tek­tų, ir žmo­nėms gy­ve­ni­mo są­ly­gos tap­tų ge­res­nės.
J. Al­baus­kas ak­cen­ta­vo, kad ap­si­spręs­ti rei­kia kuo grei­čiau, nes pa­raiš­ką pa­teik­ti bū­ti­na iki ba­lan­džio 30 die­nos, o spren­di­mą tu­ri pa­tvir­tin­ti ir Ta­ry­ba. Jis taip pat pa­aiš­ki­no, kad pa­si­rin­kus pi­ges­nį va­rian­tą, už­teks pi­ni­gų iš Ke­lių prie­žiū­ros ir plėt­ros pro­gra­mos. Pa­si­rin­kus bran­ges­nį – trūks apie 30 tūkst. Eur. Rei­kia­mą su­mą ras­ti ne taip pa­pras­ta, nes iš kar­to rei­kia nu­spręs­ti, ko­kių ki­tų dar­bų bus at­si­sa­ko­ma. Ko­mi­te­to pir­mi­nin­kas Al­bi­nas Mas­laus­kas svars­tė, kad pa­si­rin­kus pi­gų­jį va­rian­tą, po 5-erių me­tų vėl bus pro­ble­mų ir rei­kės nau­jų in­ves­ti­ci­jų. Jis ra­gi­no svars­ty­ti ant­rą­jį va­rian­tą. Sa­vi­val­dy­bės me­ras An­ta­nas Čer­nec­kis mi­nė­jo, kad jei ap­ta­ria­mas bran­ges­nis va­rian­tas, iš kar­to rei­kia nu­spręs­ti, ko­kių ki­tų nu­ma­ty­tų dar­bų są­skai­tą tai bus da­ro­ma. Anot me­ro, ke­lius tvar­ky­ti rei­kia iš Ke­lių prie­žiū­ros ir plėt­ros pro­gra­mos lė­šų, o ne sa­vi­val­dy­bės biu­dže­to lė­šo­mis. „Šiuo me­tu ne­ga­li­me pri­ža­dė­ti pi­ni­gų, ku­rių ne­tu­ri­me. Jei­gu nu­ma­to­te, iš ko­kio ki­to pro­jek­to nuim­si­te pi­ni­gų da­lį, ta­da su­tin­ku. Sun­kias­vo­ris trans­por­tas ta gat­ve ne­va­žiuo­ja, ga­li bū­ti, kad pi­ges­nė dan­ga lai­kys ir il­giau ne­gu 5-erius me­tus. Sa­vi­val­dy­bei tai neat­si­ei­tų bran­giai fi­nan­siš­kai, o gy­ven­to­jams si­tu­a­ci­ja tik­rai pa­ge­rė­tų. To­je vie­to­je pla­nuo­ja­me ap­link­ke­lį, bet dar ko­kį de­šimt­me­tį jo tik­rai ne­bus, esa­me tik 22-oje vie­to­je per vi­są Lie­tu­vą. Gal­būt, jei dan­ga lai­kys il­giau, su­lauk­si­me ir ap­link­ke­lio“, – sa­kė sa­vi­val­dy­bės va­do­vas. Kal­bė­ta, kad no­rint šią dan­gą iš­lai­ky­ti kuo il­giau, rei­kė­tų ke­lio žen­klų, drau­džian­čių va­ži­nė­ti sun­kias­vo­riui trans­por­tui. Anot ko­mi­te­to na­rio Vik­to­ro Kra­ji­no, bai­su, kad ne­bū­tų taip, jog šykš­tus mo­ka du kar­tus. „Su­dė­tin­ga ap­si­spręs­ti, no­ri­si, jog ir žmo­nėms bū­tų ge­rai, ir pi­ni­gų daug ne­rei­kė­tų“, – sa­kė jis. Po il­gų dis­ku­si­jų ga­liau­siai ap­si­spręs­ta teik­ti Ta­ry­bai pi­ges­nį va­rian­tą.
Ket­vir­ta­die­nį vy­ku­sia­me sa­vi­val­dy­bės ta­ry­bos po­sė­dy­je spren­di­mo pro­jek­tas pa­reng­ti ir įgy­ven­din­ti „Rie­ta­vo mies­to Pa­lan­gos gat­vės at­kar­pos nuo Kaš­to­nų iki Aka­ci­jų gat­vės pa­pras­tą­jį re­mon­tą“ bu­vo pa­tvir­tin­tas. Tie­sa, Ta­ry­bos na­rys Au­gus­tas Šli­mas sa­kė, kad Aka­ci­jų gat­vė­s gy­ven­to­jai pir­mie­ji pa­si­sta­tė ten na­mus, ta­čiau jiems ke­lias ne­bus tvar­ko­mas. „Į ma­ne krei­pė­si ten gy­ve­nan­tys žmo­nės, jų gat­vė­je nie­ka­da ne­bu­vo jo­kių re­mon­tų. Kaip su­pran­tu, ši gat­vė tvar­ko­ma ne­bus ir da­bar?“, – klau­sė Ta­ry­bos na­rys. Me­ras sa­kė, kad šią gat­vę rei­kė­tų tvar­ky­ti iš vie­ti­nių ke­lių pro­gra­mos, ta­čiau ne šie­met. „Rei­kės tas gat­ves su­jung­ti, to­kių „ga­liu­kų“ pa­lik­ti ne­ga­li­ma. Iš ši­tos pro­gra­mos to pa­da­ry­ti nė­ra įma­no­ma“, – sa­kė me­ras.

Da­lia BARCYTĖ

Nuotraukoje: V. Krajinas (dešinėje) svarstė, kad nebūtų taip, jog pasirinkus pigesnį variantą neilgai trukus gatvę teks vėl tvarkyti.

Komentarai
Kiti straipsniai