Kaip bus sprendžiama dulkėtumo problema Palangos gatvėje?
Per visai neseniai vykusį seniūnų susirinkimą buvo kalbėta, kad viena problemiškiausių gatvių Rietave yra Palangos. Dalis gatvės yra asfaltuota, bet tas asfaltas nusėtas duobėmis, kita dalis – žvyrkelis. Labiausiai ten gyvenančius žmones kankina gatvės dulkėtumas. Ūkio plėtros ir ekologijos komiteto posėdyje svarstyta, kaip gatvę sutvarkyti, kad sumažėtų dulkėtumo problema.
Posėdžiautojai svarstė, ką daryti su neasfaltuota atkarpa, einančia nuo Kaštonų iki Akacijų gatvės. Ūkio plėtros ir investicijų skyriaus vedėjas Juozas Albauskas supažindino su galimais pasirinkimais. Jis informavo, kad Susisiekimo ministerija yra patvirtinusi Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų vietinės reikšmės keliams su žvyro danga asfaltuoti paskirstymo 2019 metais tvarkos aprašą. Savivaldybė turi pateikti objektą ar objektus, kurie būtų tvarkomi šios programos lėšomis. Pagal 2018 metų liepos 12 d. patvirtintą sprendimą savivaldybės vietinės reikšmės žvyrkelių asfaltavimo sąrašo pirmoje vietoje yra būtent ši gatvė.
Skyriaus vedėjas pabrėžė, kad finansuojama bus tik pusė projekto įgyvendinimui reikalingos sumos, kitą pusę savivaldybei reikės skirti iš savo biudžeto. Komiteto posėdyje buvo aptarti du galimi variantai – brangesnis ir pigesnis. Pirmuoju atveju būtų klojamas minkštasis asfaltas, tai kainuotų apie 78 tūkst. Eur, savivaldybės prisidėjimas siektų apie 40 tūkst. Eur. Tokiam asfaltui teikiama ir garantija – 15 metų. Antrasis variantas atsieitų apie 23 tūkst. Eur, savivaldybei reikėtų prisidėti apie 11,6 tūkst. Eur. Pasirinkus pigesnį variantą, kelias būtų padengtas dulkes sulaikančiu vienasluoksniu apdaru, o garantija suteikiama 5 metams. Komiteto nariams teko išties keblus klausimas apsispręsti, kurį variantą pasirinkti, kad ir lėšų užtektų, ir žmonėms gyvenimo sąlygos taptų geresnės.
J. Albauskas akcentavo, kad apsispręsti reikia kuo greičiau, nes paraišką pateikti būtina iki balandžio 30 dienos, o sprendimą turi patvirtinti ir Taryba. Jis taip pat paaiškino, kad pasirinkus pigesnį variantą, užteks pinigų iš Kelių priežiūros ir plėtros programos. Pasirinkus brangesnį – trūks apie 30 tūkst. Eur. Reikiamą sumą rasti ne taip paprasta, nes iš karto reikia nuspręsti, kokių kitų darbų bus atsisakoma. Komiteto pirmininkas Albinas Maslauskas svarstė, kad pasirinkus pigųjį variantą, po 5-erių metų vėl bus problemų ir reikės naujų investicijų. Jis ragino svarstyti antrąjį variantą. Savivaldybės meras Antanas Černeckis minėjo, kad jei aptariamas brangesnis variantas, iš karto reikia nuspręsti, kokių kitų numatytų darbų sąskaitą tai bus daroma. Anot mero, kelius tvarkyti reikia iš Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, o ne savivaldybės biudžeto lėšomis. „Šiuo metu negalime prižadėti pinigų, kurių neturime. Jeigu numatote, iš kokio kito projekto nuimsite pinigų dalį, tada sutinku. Sunkiasvoris transportas ta gatve nevažiuoja, gali būti, kad pigesnė danga laikys ir ilgiau negu 5-erius metus. Savivaldybei tai neatsieitų brangiai finansiškai, o gyventojams situacija tikrai pagerėtų. Toje vietoje planuojame aplinkkelį, bet dar kokį dešimtmetį jo tikrai nebus, esame tik 22-oje vietoje per visą Lietuvą. Galbūt, jei danga laikys ilgiau, sulauksime ir aplinkkelio“, – sakė savivaldybės vadovas. Kalbėta, kad norint šią dangą išlaikyti kuo ilgiau, reikėtų kelio ženklų, draudžiančių važinėti sunkiasvoriui transportui. Anot komiteto nario Viktoro Krajino, baisu, kad nebūtų taip, jog šykštus moka du kartus. „Sudėtinga apsispręsti, norisi, jog ir žmonėms būtų gerai, ir pinigų daug nereikėtų“, – sakė jis. Po ilgų diskusijų galiausiai apsispręsta teikti Tarybai pigesnį variantą.
Ketvirtadienį vykusiame savivaldybės tarybos posėdyje sprendimo projektas parengti ir įgyvendinti „Rietavo miesto Palangos gatvės atkarpos nuo Kaštonų iki Akacijų gatvės paprastąjį remontą“ buvo patvirtintas. Tiesa, Tarybos narys Augustas Šlimas sakė, kad Akacijų gatvės gyventojai pirmieji pasistatė ten namus, tačiau jiems kelias nebus tvarkomas. „Į mane kreipėsi ten gyvenantys žmonės, jų gatvėje niekada nebuvo jokių remontų. Kaip suprantu, ši gatvė tvarkoma nebus ir dabar?“, – klausė Tarybos narys. Meras sakė, kad šią gatvę reikėtų tvarkyti iš vietinių kelių programos, tačiau ne šiemet. „Reikės tas gatves sujungti, tokių „galiukų“ palikti negalima. Iš šitos programos to padaryti nėra įmanoma“, – sakė meras.
Dalia BARCYTĖ
Nuotraukoje: V. Krajinas (dešinėje) svarstė, kad nebūtų taip, jog pasirinkus pigesnį variantą neilgai trukus gatvę teks vėl tvarkyti.