Svarstoma, ar dėl tunelio kasimo darbų tikslinga įrengti laikiną žiedinę sankryžą
Artėjant tunelinio viaduko po geležinkeliu (Dariaus ir Girėno g.) kasimo darbams, vis dažniau kalbama, kokių nepatogumų patirs eismo dalyviai. Gegužės 8 dieną posėdžiauti turėjusi Saugaus eismo organizavimo komisija ant stalo taip pat buvo pasidėjusi schemą dėl laikinos žiedinės sankryžos įrengimo Salantų–Letpjūvės gatvių sankryžoje, tačiau galutinio sprendimo nepriėmė, nes nesusirinko reikalingas skaičius komisijos narių. Kol kas šis ir kiti darbotvarkėje buvę klausimai tik aptarti.
Kaip jau buvo skelbta, tunelinio viaduko po geležinkeliu įrengimo darbai turėtų prasidėti jau šį mėnesį, ir eismas per geležinkelį sustos. Transporto srautai bus kreipiami aplinkinėmis gatvėmis. Kalbant, jog suintensyvės eismas Salantų ir Letpjūvės gatvėmis, iškeltas klausimas, galbūt tikslinga šioje sankryžoje (prie buvusio grūdų kombinato) įrengti laikiną žiedinę sankryžą. Komisijos nariai prieš akis jau buvo ir pasidėję schemą, kurią aptarė, tačiau, kaip minėta, dėl kvorumo nebuvimo negalėjo priimti galutinio sprendimo – tai greičiausiai bus padaryta gegužės 11 dieną.
Posėdžiautojai kiek abejojo, ar minėtoje vietoje įrengus laikiną žiedinę sankryžą, išsuks sunkvežimiai ir dideli autobusai. Taip pat svarstė, ar užtektų tinkamai išdažyti sankryžą ir įrengti kelio ženklus, ar reikėtų ir kokių guminių ar plastmasinių šviesą atspindinčių stulpelių. Išreiškė susirūpinimą, jog prie žiedinės sankryžos žmonėms reikės labai greitai priprasti. Tačiau visi sutiko su pareigūno Vaido Kurmio pastebėjimu, jog šis variantas suteiktų eismo dalyviams didesnio saugumo, nes artėdami prie sankryžos, vairuotojai neišvengiamai turėtų sumažinti greitį. Taip pat žiedinė sankryža geriau išspręstų kamščių problemą.
Vietos ūkio skyriaus vedėjas Martynas Čiuželis užsiminė, jog tunelio projektuotojai yra paruošę kitą atsarginį variantą, bet kol kas jie bėdos dėl intensyvesnio eismo ar kamščių nemato – tiesiog nutarė laukti dienos, kada bus uždarytas eismas per geležinkelį. Jeigu prasidės didelės problemos, gatvės užsikimš, jie yra numatę greitai padaryti žiedinę sankryžą Birutės–Stoties gatvių sankryžoje.
Miesto seniūnas Gintaras Domarkas atkreipė komisijos narių dėmesį ir į kitus problemiškus dalykus mieste. Pavyzdžiui, jog reikėtų įrengti pėsčiųjų perėją žmonėms, norintiems pereiti iš Pramonės gatvės į Salantų, netoli priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos. Taip pat seniūnas akcentavo sudėtingą pėsčiųjų perėjimą per geležinkelio pervažą Salantų gatvėje: atėjęs šaligatviu iki pervažos, žmogus turi išeiti į gatvę, nes kito praėjimo nėra. Posėdžiautojai svarstė, kad reikia siųsti raštą Lietuvos geležinkelių įmonei, kad įvertintų situaciją ir įrengtų saugų perėjimą pėstiesiems.
Kitas klausimas, dėl kurio vyko diskusijos, – automobilių stovėjimo vietos prie parduotuvės „Maxima“, J. Tumo-Vaižganto gatvėje. Ten, prie centrinio įėjimo, yra ir pėsčiųjų perėja, ir vieta neįgaliųjų automobiliams. Kalbėta, kad pėsčiųjų perėja nėra saugi, be to, jei minėtoje vietoje sustoja neįgaliojo automobilis, jis gali trukdyti kitiems vairuotojams pamatyti į perėją įžengusį žmogų. Miesto seniūnas G. Domarkas svarstė, kad perėją ten išvis reikėtų panaikinti. Tuo tarpu M. Čiuželis sakė, kad kaip tik dabar performuojamas „Maximos“ sklypas, rengiamas techninis projektas ir po mėnesio ar dviejų bus skelbiamas rangos darbų konkursas – ten, nuo žiedinės sankryžos šalia degalinės iki vaikų žaidimų aikštelės, esančios A. Jucio gatvės skverelyje, atsiras pėsčiųjų ir dviratininkų takas, tad situacija ties prekybos centru pasikeis, gatvė susiaurės.
Dar vienas, kol kas žodžiu aptartas klausimas susijęs su Gandingos gatve ir tenykščiais gyventojais. Vienas jų – pokylių salę nuomojantis Boleslovas Batavičius – buvo atėjęs ir į posėdį. Ten, įvažiavime, vedančiame link UAB „Plungės bioenergija“ ar link garažų bendrijos „Signalas“, tos gatvelės pakraščiuose pageidaujamas signalinių stulpelių įrengimas, kurie turėtų žymėti važiuojamąją dalį. Taip pat B. Batavičius norėtų gauti pritarimą automobilių aikštelės įrengimui prie šios gatvelės, ties jo namo tvora. Žadėjo aikštelę išpilti skalda.
Tačiau, kaip prisiminė komisijos pirmininkas vicemeras Mindaugas Jurčius, prašymas dėl minėtos aikštelės įrengimo jau buvo gautas ankstesniais metais, jis buvo atmestas. „Su tuo sprendimu turime elgtis atsargiai, galime greitai atsidurti teisme“, – pusiau juokais, pusiau rimtai kalbėjo vicemeras, o kiti posėdžiautojai puikiai suprato, kas turima galvoje. Pareigūnas V. Kurmis dar pridėjo, jog dėl avaringumo policija iš ten neturi pranešimų, tačiau konfliktų visada bus, nes nėra teisiškai sutvarkyta infrastruktūra. Stulpeliai esą nieko neišspręs – Savivaldybė turėtų apsispręsti dėl tos teritorijos labai aiškiai – ar ten turi atsirasti šaligatviai, ar aikštelė, ar reikalingos pralaidos ir panašiai.
Lina MOTUŽIENĖ
Nuotraukoje: Ar tikslinga šioje sankryžoje įrengti laikiną žiedinę sankryžą, Saugaus eismo organizavimo komisija turėtų apsispręsti šiandien.



