Pritarta laikinos žiedinės sankryžos įrengimui
Praėjusiame laikraščio numeryje rašėme, jog gegužės 8 dieną Saugaus eismo organizavimo komisija aptarė variantą dėl laikinos žiedinės sankryžos įrengimo Salantų–Lenpjūvės gatvių sankryžoje, tačiau, nesusirinkus reikalingam komisijos narių skaičiui, balsavimas neįvyko. Gegužės 11 dieną šis klausimas buvo dar kartą aptartas, ir komisija pasisakė „už“ laikiną žiedinę sankryžą.
Kaip jau rašėme, prasidėjus tunelinio viaduko po geležinkeliu (Dariaus ir Girėno g.) kasimo darbams, maždaug gegužės pabaigoje ar birželio pradžioje, eismas bus nukreipiamas aplinkkeliais, ir pagrindinis transporto srautas judės Lentpjūvės, Salantų ir Stoties gatvėmis. Tam, kad būtų saugiau eismo dalyviams, kad nesusidarytų kamščiai, Lentpjūvės ir Salantų gatvių susikirtimo vietoje (prie buvusio grūdų kombinato) netrukus bus padaryta laikina nedidelio diametro žiedinė sankryža – šiam siūlymui penktadienį pritarė visi Saugaus eismo organizavimo komisijos nariai.
Kitas klausimas, dėl kurio diskutavo komisijos nariai, susijęs su Gandingos gatve. Ten, įvažiavime, vedančiame link UAB „Plungės bioenergija“ ar link garažų bendrijos „Signalas“, tos gatvelės pakraščiuose siūlomas signalinių stulpelių įrengimas, kurie turėtų žymėti važiuojamąją dalį, o pokylių salę ten nuomojantis Boleslovas Batavičius prašė leisti jam įrengti automobilių aikštelę tarp šios gatvelės ir jo namo tvoros, žadėdamas tą aikštelę pats išpilti skalda.
Tačiau posėdžiautojai nepritarė. Pareigūnas V. Kurmis pakartojo tą patį, ką ir praėjusį kartą – ten nėra teisiškai sutvarkyta infrastruktūra, ir stulpeliai nieko neišspręs. Nors aikštelė kaip ir netrukdytų, turi būti aiški Savivaldybės pozicija. Kaip sakė Vietos ūkio skyriaus vedėjas Martynas Čiuželis, pirmiau ten reikėtų parengti visos gatvės techninį projektą. Pirmininkaujantis vicemeras Mindaugas Jurčius dar pridėjo, jog negalima taip paprastai valstybinės žemės paversti aikštele, ir išvis tuo klausimu reikėtų kreiptis ne į jų komisiją.
B. Batavičius pyktelėjo, sakydamas, jog „tas košmaras niekaip nesibaigia“, kad jis niekaip nesulaukiąs iš valdininkų reikalingų pritarimų. M. Jurčius pakartojo, jog Savivaldybės administracijai bus pasiūlyta pasirūpinti tos gatvės techniniu projektu, taip pat svarstė, jog verslininkas pokylio dalyvių automobilius gali įsileisti ir į savo sklypą, t. y. aikštelę padaryti savo kiemo teritorijoje, o ne už tvoros, nes valstybinės žemės užgrobimas reiškia neteisėtus veiksmus!
Dar kiek padiskutavę, komisijos nariai buvo linkę pritarti, kad už verslininko tvoros, palei gatvelę, turėtų būti žalia veja, tada gal reikėtų ir signalinių stulpelių. Miesto seniūnui Gintarui Domarkui posėdžiautojai užsiminė, jog reikia ten užvežti juodžemio ir užsėti žolę. Tada ir policija galės bausti užvažiavusius ant vejos! Tik seniūnas tuo abejojo – sakė, kad tai (užsėti žolę) bandyta padaryti jau kelis kartus, bet vis nesėkmingai. Kas belieka – bandys dar kartą…
Praėjusį kartą kalbėta ir apie pėsčiųjų perėjų būtinybę kai kuriose miesto vietose. Penktadienį pritarta, kad perėją reikės įrengti norintiems pereiti iš Pramonės gatvės į Salantų, priešais buvusios įmonės „Burgis“ pastatą. Kitos perėjos Telšių gatvėje, ties kapinėmis, kol kas nutarta nedaryti, nes tos ir kelių kitų miesto gatvių laukia rekonstrukcija, pagal kurią ir taip minėtoje vietoje numatyta iškili perėja. Techninis projektas, pasak M. Čiuželio, jau parengtas ir suderintas, paskelbtas konkursas darbams, tik gali kiek užtrukti, nes visada atsiranda norinčių skųstis. Beje, pagal parengtą techninį projektą numatyta pertvarkyti ir automobilių parkavimą, kai kuriose miesto vietose atsiras net pakeliami užtvarai (šlagbaumai) su numerius nuskaitančiu įrengimu – tai reiškia, kad už stovėjimą teks mokėti. Viena tokių vietų – Telšių gatvės pradžioje, prie vadinamojo buitinio.
Taip pat komisijos nariai aptarė susidariusią problemą prie techninių apžiūrų centro, į kurį sukama iš Stoties gatvės. Bėda ta, jog ten, aikštelės teritorijoje, yra ir UAB „Ratuota prekyba“ parduotuvė, kuri nukenčia dėl vairuotojų, kurie laukia techninės apžiūros tiesiog užstatydami automobiliais tos parduotuvės įvažiavimą. Net paprašyti pasitraukti, leisti išvažiuoti ar įvažiuoti kai kurie žmonės to nenori padaryti – bijo, kad kas staigiai neužlįstų be eilės… Nepaiso ir lentelės „Neužstatyti įvažiavimo“. Todėl parduotuvės vadovas prašė padėti išspręsti problemą.
Pirmiausia posėdžiautojai pakraipė galvas, kam reikia ilgai lūkuriuoti eilėje, jei dabar galima rezervuoti laiką internetu ir atvažiuoti į technikinę apžiūrą nustatytą valandą! Tačiau sutarė, kad reikia rašyti Techninių apžiūrų centrui raštą, kad susitvarkytų parkavimo vietas – išbraižytų linijas, atliktų ženklinimą.
Lina MOTUŽIENĖ
Nuotraukoje: Artimiausiu metu šioje vietoje bus padaryta laikina žiedinė sankryža.



