Nuo pašalinių automobilių ginsis pakeliamu užtvaru
Saugaus eismo organizavimo komisija, posėdžiavusi kovo 23 dieną, be kelių darbotvarkėje numatytų klausimų, daugiau nei antra tiek apsvarstė papildomai – gauta įvairių prašymų, pasiūlymų, nusiskundimų ir pastebėjimų. Kalbėta apie vienos bendrijos sumanymą prie įvažiavimo į kiemą statyti pakeliamą užtvarą (vadinamąjį šlagbaumą), apie tai, kaip vyks eismas prasidėjus tunelio po geležinkeliu kasimo darbams, taip pat svarstyta, ar reikia pėsčiųjų perėjos Telšių gatvėje, ir kitais klausimais.
Pakeliamas užtvaras – prieš prašalaičius
Daugiabučio namo A. Vaišvilos g. 9 patalpų savininkų bendrijos pirmininkas Anicetas Paulikas į komisiją kreipėsi prašydamas pritarti pakeliamo užtvaro statymui išnuomotame bendrijos sklype. Problema tokia, jog per daug prašalaičių suka į jų namo kiemą ir palieka automobilius. Todėl, kad jų aikštele negalėtų naudotis kitų namų gyventojai, bendrija nutarė atsitverti vadinamuoju šlagbaumu. Kelio servituto nėra, kiemas uždaras, nepravažiuojamas, tad turi būti skirtas tik namo gyventojams!
Komisijos pirmininkas vicemeras Mindaugas Jurčius sakė, jog šiuo atveju komisija nei pritaria, nei ne – bendrija savo sklype tvarkosi pati. Tik patarė „susireguliuoti“, kad užtvaras netrukdytų privažiuoti specialiosioms tarnyboms. Pareigūnas V. Kurmis akcentavo, jog policijos automobilis gali sustoti ir prieš šlagbaumą, bet ugniagesių mašina, esant rimtam pavojui, turi teisę važiuoti kiaurai per visus užtvarus.
Komisijos nariams pasidomėjus, kas užtvarą valdys, A. Paulikas atsakė, jog kiekvienas gyventojas turės numerius ir, paskambinus iš savo telefono, užtvaras pakils. Atvažiavusiems svečiams gyventojai taip pat galės suteikti numerį arba patys įleisti. Tai pirmas toks užtvaras, atsirasiantis prie daugiabučio kiemo Plungėje. Bendrijai jis kainuos apie tūkstantį eurų ir bus pastatytas jau balandžio mėnesį.
Krovininiam transportui teks sukti į kiemą
Į Saugaus eismo komisiją su prašymu kreipėsi parduotuvės „Mozaika“, esančios Vytauto g. 6, vadovė Ingrida Gaudutienė. Ji prašė išspręsti tokią problemą: prieš parduotuvę yra ženklas, draudžiantis sustoti, tačiau tiekėjai, atvežantys prekes, vis tiek turi sustoti, kad viską iškrautų, tad neretai dėl to įkliūva pareigūnams ir yra baudžiami. Gal būtų galima ženklą pakeisti į kitą, t. y. į draudžiantį stovėti? Komisijos nariai šiuo atveju buvo kategoriški ir prašymo netenkino. Motyvas – Vytauto gatvėje ir taip didelė problema dėl pravažiavimo, eismas gana intensyvus, o dėl sustojusių sunkvežimių iškart susidaro kamštis! Tiekėjai galintys įsukti į kiemą ir iškrauti kelias dėžes prekių. Pareigūnas Vaidas Kurmis patikino, jog policija dabar tikrai dažniau baus tuos, kurie nepaisys kelio ženklų.
Tunelio po geležinkeliu darbai pareikalaus visų kantrybės
Komisijos pirmininkas M. Jurčius posėdžiautojams priminė, jog sutartis dėl tunelinio viaduko po geležinkeliu įrengimo darbų Dariaus ir Girėno g. jau pasirašyta ir po kelių mėnesių turėtų prasidėti darbai. Be abejo, automobilių eismas toje vietoje bus sustabdytas, nepatogumų patirs ir pėstieji, tad visiems teks apsišarvuoti kantrybe. Vietos ūkio skyriaus vedėjas Martynas Čiuželis kalbėjo, jog šiuo metu vyksta techninio darbo projekto ruošimas, tad du ar tris mėnesius eismas dar nebus uždarytas, tačiau pats laikas galvoti, kur bus kreipiami automobilių ir pėsčiųjų srautai. Kol kas visa tai tik svarstymai, aiškesnės schemos bus pateiktos po gamybinio susirinkimo su rangovais.
Taigi, žiūrint nuo miesto pusės, tunelio pradžia – ties Stoties gatve. Prasidėjus darbams, į Žemaitės gatvę patekti bus nebeįmanoma, tad pastarosios gatvės gyventojams teks važiuoti P. Genio gatve. Apvažiavimas geležinkelio bus kaip ir dabar, kai uždaroma pervaža: Stoties, Pramonės pr., Salantų ir Lentpjūvės gatvėmis. Iš kitos pusės eismas bus uždarytas nuo degalinės „Milda“. Be abejo, bus sustatyti ženklai, nurodantys apylankas. „Praktiškai visas eismas vyks Salantų gatve. Svarstome, galbūt sukant iš Stoties gatvės link Pramonės pr. reikės laikino šviesoforo ar papildomos eismo juostos“, – sakė M. Čiuželis. Be to, kaip pastebėjo specialistas, tuo metu vyks ne tik tunelio kasimo darbai, bet šalia „eis“ ir su dujotiekiu, vandentiekiu bei elektra susiję darbai, tad problemų ir nepatogumų bus išties nemažai.
Be automobilių eismo, teks spręsti ir pėsčiųjų eismo bėdas. Vienas iš variantų – nuo „Mildos“ per krūmus yra takelis link geležinkelio perono, ten yra pėsčiųjų takas per bėgius, tad svarstoma tą takelį kiek pagerinti – kad būtų paaukštinimas, apšvietimas. Žinia, čia teks eiti nemažą ratą. Kitas variantas – gal pėstiesiems visgi bus padarytas siauras takelis šalia statybininkų kasamo tunelio. Kaip ten bebūtų, kantrybės reikės visiems – ir vairuotojams, ir pėstiesiems. Komisijos nariai dar pajuokavo, jog netrukus Plungėje atsiras daugiau ženklų, įspėjančių, jog „Plungė tvarkosi, atsiprašome už nepatogumus“.
Telšių gatvėje reikia pėsčiųjų perėjos
Saugaus eismo organizavimo komisija gavo Telšių gatvės gyventojų prašymą dėl greičio ribojimo sunkvežimiams ir dėl pėsčiųjų perėjos įrengimo ties vadinamomis viduriniosiomis kapinėmis. Posėdyje dalyvavęs gyventojų atstovas Andrius Serapinas paaiškino, jog sunkvežimiai taip lekia, kad net dreba namų sienos – vairuotojams nė motais, kad čia miesto teritorija, „spaudžia“ net iki 70 km/h greičiu… Todėl reikėtų ženklo, ribojančio jų greitį. Taip pat reikėtų pėsčiųjų perėjos ties kapinėmis, kur netoli yra autobusų sustojimas. Senutėms, atvažiavusioms į kapines, kaip pastebėjo plungiškis, ypač sudėtinga saugiai pereiki į kitą kelio pusę. Ir vaikams nesaugu.
Komisijos nariai apgailestavo, kad tokia jau mūsų vairuotojų kultūra – visi puikiausiai žino, kad mieste leistinas greitis – 50 km/h, tad pastatyti kelio ženklai, ribojantys greitį, neduos jokio efekto. A. Serapinas pasiūlė nors kartais nežymėtą policijos automobilį atsiųsti į jų gatvę, galbūt baudos lakstančius vairuotojus kiek sudrausmintų? Šį pasiūlymą pareigūnas V. Kurmis tuoj pat pasižymėjo savo užrašų knygelėje. O dėl pėsčiųjų perėjos posėdžiautojai pritarė, tik užsiminė, kad reikės tiksliau išsiaiškinti perėjos vietą. Taip pat M. Čiuželis pridėjo, kad jau yra parengtas Telšių gatvės techninis projektas, kad Laisvės, Telšių ir Vandentiekio gatvių sankryža taps žiedine, tik finansavimo projekto įgyvendinimui kol kas nėra.
Kiti klausimai
Į komisiją kreipėsi bendrovės „VVARFF“ vadovas Vilmantas Bučius. Prašė pritarimo, kad prie jų ofiso J. Tumo-Vaižganto g. 28A būtų galima keisti automobilių sustojimo būdą – automobiliai būtų statomi prie pat pastato, o ne prie gatvės, kaip dabar. Esą pagerėtų situacija ir pėstiesiems, kurie galėtų eiti tiesiai, o ne išlenktu šaligatviu. Darbus atliktų iš savo lėšų. Posėdžiautojai iš esmės neprieštaravo, tik užsiminė, kad reikia paruošti projektą ir suderinti su atsakingomis institucijomis.
Pareigūnas V. Kurmis atkreipė dėmesį į kelias miesto problemas.
Prie Stoties ir Birutės gatvių sankryžos reikėtų ženklo, draudžiančio sustoti, nes vis atsiranda „gudrutis“, paliekantis automobilį prieš sankryžą ir trukdantis eismui. Šiuo atveju reikės sulaukti Kelių direkcijos atsakymo.
Kita problema – automobilių stovėjimo aikštelė prie „Saulės“ gimnazijos, kur vakarais suvažiavęs jaunimas garsiai leidžia muziką, triukšmauja, piktina gyventojus, šie skundžiasi policijai. Sutarta, jog reikia paruošti schemą, kur statyti ženklus, kurie nurodys leistiną stovėjimo laiką. Greičiausiai nuo 6 iki 22 val. Taigi, naktimis ten atvažiavusius triukšmadarius jau galės bausti policija.
Taip pat reikalingas ženklas, nurodantis automobilių statymo būdą prie „Luminor“ (buvusio DNB) banko, Telšių gatvėje. Automobiliai statomi bet kaip, o reikėtų – įstrižai. Be to, svarstyta, ar nereikėtų ilgiau paliekančius automobilius apmokestinti, nes darbuotojai ir įmonių savininkai vietas užsiima visai dienai, o trumpam atvažiavusiems piliečiams nėra vietos, kur „įlįsti“. Dėl to dar bus diskutuojama su seniūnu.
Lina MOTUŽIENĖ
Nuotraukoje: A. Vaišvilos g. 9-ojo namo bendrijos pirmininkas A. Paulikas (viduryje) Saugaus eismo organizavimo komisijos prašė pritarti pakeliamo užtvaro pastatymui prie jų daugiabučio.



