Istorinis įvykis: pasirašyta sutartis dėl tunelio po geležinkeliu darbų atlikimo
Kovo 14-oji Plungės rajono savivaldybės administracijoje buvo ypatingai svarbi diena – administracijos direktorius Gintaras Bagužis ir Latvijos statybų bendrovės AB „Latvijas tilti“ valdybos pirmininkas Valerijs Gorjuns pasirašė plungiškių ilgai lauktą tunelio po geležinkeliu Dariaus ir Girėno gatvėje statybos darbų atlikimo sutartį. Istoriniu įvykiu pavadinta ceremonija palydėta plojimais ir taurių su nealkoholiniu šampanu pakėlimu!
Mūsų mieste žmonės jau daug metų laukia nesulaukia tunelio. Vairuotojai nuolat vargsta lūkuriuodami automobilių eilėse prie geležinkelio pervažos Dariaus ir Girėno gatvėje, kiti neiškentę važiuoja aplinkui. Tačiau šviesa, kaip sakoma, tunelio gale jau matosi – laukti liko nebeilgai: darbai turėtų prasidėti jau po kelių mėnesių! Bent jau taip pažadėta trečiadienį, sutarties dėl darbų atlikimo pasirašymo metu.
„Pirmą kartą Plungės istorijoje galime pasidžiaugti pačiu didžiausiu projektu. Dar būdamas mažas girdėjau, kad turi atsirasti tunelis po geležinkeliu. Dabar tai jau visai arti – 2015-aisiais mūsų mero Audriaus Klišonio ir Seimo nario Jono Varkalio pradėta iniciatyva tampa kūnu – pasirašysime sutartį dėl darbų atlikimo su Latvijos kompanija, kuri ir ateina vykdyti mums ypač svarbų projektą“, – kalbėjo administracijos direktorius G. Bagužis. Už tai, kad projektas „Tunelinio viaduko po geležinkeliu Plungės m., Dariaus ir Girėno g., įrengimas“ sparčiai juda į priekį, jis sakė esantis ypač dėkingas Viešųjų pirkimų skyriaus vedėjai Jūratei Garčinskaitei.
Tai, kad dėl šio projekto būta daug diskusijų ir daug derybų, patvirtino ir J. Garčinskaitė. Šiaip ar taip tai – neeilinis, ne paprastas projektas, o milijoninis, finansuojamas iš Europos Sąjungos (ES) ir labai sudėtingas. Vedėja priminė, jog jungtinės veiklos sutartis dėl šio projekto tarp Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD), akcinės bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ ir mūsų Savivaldybės buvo pasirašyta 2015-ųjų lapkričio 13 dieną. Šios šalys bus atsakingos už sėkmingą tunelio projekto įgyvendinimą.
Pernai, paskelbus tarptautinį darbų vykdymo konkursą, t. y. įvykus viešiesiems pirkimams tarptautiniu mastu ir atsakius į pralaimėtojų pretenzijas, dabar pagaliau su laimėtojais pasirašoma darbų atlikimo sutartis, kurioje atsakingais partneriais įvardijamos trys bendrovės: pagrindinė – AS „Latvijas tilti“, taip pat – AB „Eurovija Lietuva“ ir „Plungės Lagūna“.
Pasak J. Garčinskaitės, statybos darbai buvo nupirkti kiek už mažesnę kainą, nei tikėtasi, nes pirkimai, kaip minėta, vyko tarptautiniu mastu. Iš viso dalyvavo 7 galimi tiekėjai, vienas dėl per didelės kainos buvo iškart atmestas. Rinktasi iš šešių, ir laimėjo latviai. Be abejo, būta ir pretenzijų. Gautos dvi, dėl to užsitęsė darbų sutarties pasirašymo procedūra. Į pretenzijas buvo atsakyta gana pagrįstai, tad iki teismo skundai nenuėjo.
Už sutarties vykdymą iš Savivaldybės pusės bus atsakingas Vietos ūkio skyriaus vedėjas Martynas Čiuželis, tačiau netrukus jam pagelbėti bus suformuota didesnė komanda, kad darbas vyktų sklandžiai. Kovo 14-ąją savo sutarties dalį turėjo pasirašyti ir LAKD.
Pasirašyta sutartis įsigalios po 10-ies dienų. Tada laimėtojai pradės ruošti techninį darbo projektą, ir tikimasi, kad jau šią vasarą prasidės tunelio kasimo darbai. Iš viso darbams numatyta 17 mėnesių su galimybe šį laikotarpį pratęsti.
Tunelio statyba kainuos išties nemažai – apie 7 milijonus eurų: 5,5 mln. eurų pagal teikiamą paraišką tikimasi gauti iš ES, dar 1,5 mln. turės prisidėti Savivaldybė. Tiesa, investicijų turės įdėti ir AB „Lietuvos geležinkeliai“ – jiems taip pat kainuos traukinių eismo sistemos išjungimas ar įjungimas, tad bendra projekto vertė bus dar didesnė.
Parašą ant sutarties padėjusios įmonės „Latvijas tilti“ valdybos pirmininkas V. Gorjuns sakė, jog Lietuvoje jie dirba jau apie dešimtmetį, o iš viso įmonė gyvuoja jau 75 metus. Ne vieną projektą, susijusį su tunelių ar tiltų statyba, latviai vykdė Klaipėdoje ir Vilniuje. V. Gorjuns užtikrino, jog šioje srityje jie turi išties didelę patirtį, gerą techniką ir aukštos kvalifikacijos specialistus, tad plungiškių tunelio projektas bus įvykdytas laiku ir kokybiškai! Beje, didžioji dalis darbuotojų bus lietuviai. Visi darbai bus paskirstyti jungtinės veiklos partneriams ir subrangovams.
Kas vykdys techninę priežiūrą, paaiškės po viešųjų pirkimų procedūros. Kol kas nedetalizuojama, kaip bus nukreipiamas automobilių eismas prasidėjus darbams. Aišku tik viena, kad vairuotojams teks apsišarvuoti kantrybe ir iškęsti laikinus nepatogumus.
Lina MOTUŽIENĖ