Ar nevertėtų pasekti Talino pavyzdžiu?
Lapkričio pradžioje susirinkusi Vietinio susisiekimo ir priemiesčio autobusų maršrutų tikslinimo komisija aiškinosi, kaip optimizuoti miesto ir priemiesčio maršrutus, kad žmonės į darbą darbo dienomis važiuotų ne privačiais automobiliais, o visuomeniniu transportu. Posėdyje taip pat pasiūlyta pagalvoti, ar nevertėtų pasekti Talino pavyzdžiu ir visuomeninį transportą padaryti nemokamą.
Maršrutams aptarnauti išleista 86 900 Eur
Vietos ūkio skyriaus specialistas Evaldas Jankauskas komisijos nariams pateikė Plungės autobusų parko pirmo pusmečio veiklos analizę. Pasak jo, per pusmetį miesto autobusais važiavo 10 888, priemiesčio – 3018 žmonės, autobusai mieste nuriedėjo 28 780, priemiestyje – 73 496 kilometrus, atitinkamai patirta 26 285 eurų išlaidų miesto maršrutams ir 60 615 eurų priemiesčio maršrutams aptarnauti.
Nėra kam parduoti bilietų
Plungės autobusų parko autobusai važiuoja ir tokiais priemiestiniais maršrutais, kuriuose nėra kam parduoti bilietų, o tai reiškia, kad tuo autobusu dažniausiai važiuoja vien mokyklinio amžiaus vaikai. Komisijos nariai kalbėjo, jog tokius maršrutus pigiau aptarnauti atsieitų mokinius vežant vien mokykliniais autobusais.
Maršrutai susieti su mokinių pavežimu
Vietos ūkio skyriaus vedėjo pareigas einantis Arvydas Liutika sakė, jog Plungės autobusų parko maršrutai susieti su švietimo įstaigų darbu ir siekiu laiku atvežti priemiesčio maršrutais vaikus į mokyklą ir po pamokų laiku parvežti juos namo. Mokinys, pasibaigus pamokoms, autobuso negali laukti ilgiau nei valandą. Jei šis laikas užsitęsia, mokyklos turi garantuoti, kad vaikas bus užimtas įdomia veikla.
Suaugusiųjų keleivių srautas nesiekia nė 20 proc.
Išsiaiškinus, kad savivaldybėje važiuojančiųjų autobusais suaugusiųjų skaičius nesiekia nė 20 proc. viso keleivių srauto, pasiūlyta ieškoti būdų, kad žmonės persėstų iš nuosavų automobilių į visuomeninį tramnsportą. Pasak Administracijos direktoriaus Mindaugo Kauno, jei autobusų maršrutai būtų optimizuoti ir labiau pritaikyti prie suaugusių žmonių darbo laiko, daug kas rinktųsi važiuoti į darbą autobusu, mieste būtų mažiau eismo spūsčių.
Siūlo sekti Talino pavyzdžiu
Posėdyje taip pat kalbėta, jog Plungės autobusų parkas uždirba tik 10 procentų sumos, reikalingos įmonės veiklai užtikrinti, o apie 90 proc. lėšų gauna iš savivaldybės, todėl, pasak E. Jankausko, peršasi sprendimas pasekti Talino pavyzdžiu ir vežti plungiškius miesto ir priemiesčio maršrutais nemokamai.
Parengta pagal Savivaldybės inf.