Švietimo specialistai įgyvendina projektą „Lyderių laikas 3“
Daugiau kaip prieš metus, 2018-ųjų vasario 8 dieną, Plungės rajono savivaldybė pradėjo dalyvauti projekte „Lyderių laikas 3“ (LL3). Tądien šis projektas buvo pristatytas Švietimo, kultūros ir sporto specialistams, Švietimo centro darbuotojams bei visų Plungės rajono švietimo įstaigų darbuotojams.
Kaip pasakojo Plungės paslaugų ir švietimo pagalbos centro Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir kvalifikacijos tobulinimo skyriaus vedėja Laima Galvanauskienė, projektas „Lyderių laikas“ skirtas visos Lietuvos švietimo specialistams, suinteresuotiems tvariais švietimo pokyčiais: mokyklų (nuo ikimokyklinio ugdymo įstaigų iki profesinio mokymo centrų) administracijos darbuotojams, mokytojams, savivaldybių administracijų darbuotojams, Švietimo ir mokslo ministerijos ir jai pavaldžių institucijų darbuotojams, aukštųjų mokyklų dėstytojams, švietimo konsultantams, švietimo savivaldos institucijų ir asociacijų vadovams ir dalyviams, užsienio lietuvių bendruomenių lyderiams, ne švietimo sistemos darbuotojams – švietimo bendruomenės nariams, jauniems žmonėms, ketinantiems savo karjeros siekti švietimo sistemoje.
L. Galvanauskienė sakė, kad šio projekto tikslas – Lietuvoje sukurti paramos švietimo lyderiams infrastruktūrą, kuri skatintų iniciatyvių švietimo dalyvių veiklą, leistų įgyvendinti pažangias idėjas ir naujoves švietimo sistemoje.
Skyriaus vedėja priminė, kad 2018 m. kovo 15 d. Plungės suaugusiųjų švietimo centre vyko įžanginis projekto LL3 renginys, kurio tikslas – pristatyti projekto idėjas ir naudą savivaldybei, burti bendruomenę bei pradėti diskusijas dėl siekiamo pokyčio ir jo įgyvendinimo.
Švietimo, kultūros ir sporto skyrius tą pačią 2018-ųjų kovo 15-ąją suformavo projekto ,,Lyderių laikas 3“ Plungės rajono projekto kūrybinę komandą (KK), kuri privalėjo inicijuoti ir įgyvendinti pokyčius savivaldybės teritorijoje esančiose švietimo įstaigose. Komandą sudarė net 15 narių: Plungės vyskupo Motiejaus Valančiaus pradinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Danguolė Alčauskienė, „Saulės“ gimnazijos direktorius Algimantas Budrys, lopšelio-darželio „Pasaka“ direktoriaus pavaduotoja Loreta Čiuželienė, lopšelio-darželio „Nykštukas“ direktorė Violeta Einikienė, Senamiesčio mokyklos anglų kalbos mokytoja Sandra Jankauskienė, Paslaugų ir švietimo pagalbos centro (PPT) skyriaus vadovė Jūratė Karalienė, Platelių universalaus daugiafunkcio centro direktorė Asta Plataunienė, Paslaugų ir švietimo pagalbos centro vyr. specialistė metodinei veiklai Vida Mylimienė, Technologijų ir verslo mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rigonda Pereverzeva, laikinai Alsėdžių lopšelio-darželio direktoriaus pareigas einanti Vaida Silkauskienė, Mykolo Oginskio meno mokyklos direktorė Rita Urniežienė, jos pavaduotoja ugdymui Dalia Stasikėlienė, Senamiesčio mokyklos direktorius Paulius Zakalskis, lopšelio-darželio „Rūtelė“ direktorė Kristina Valienė. O kūrybinės komandos vadove paskirta Plungės paslaugų ir švietimo pagalbos centro Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir kvalifikacijos tobulinimo skyriaus vedėja L. Galvanauskienė.
Ištisus metus įvairių konsultacijų metu Plungės KK ieškojo pokyčio projekto krypties, analizavo probleminius klausimus ir taip buvo išgryninta projekto tema: „Įtrauki ir emociškai saugi ugdymosi aplinka įstaigos bendruomenei“. KK nariai per praėjusius metus savo organizacijose turėjo susikurti darbo grupeles, kurios analizavo įvairias ugdymo įstaigose iškilusias problemas ir ieškojo sprendimo būdų. Rajono pedagogams per metus įvyko devyni mokykliniai renginiai (seminarai), kuriuose dalyvavo 336 pedagogai. L. Galvanauskienė džiaugėsi, kad profesinio kapitalo tyrime dalyvavo visos rajono ugdymo įstaigos. Šis tyrimas parodė, koks yra mūsų rajono pedagogų sprendimų priėmimo, žmogiškasis ir socialinis kapitalas.
Kūrybinės komandos (KK), kuriai vadovavo Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir kvalifikacijos tobulinimo skyriaus vedėja L. Galvanauskienė, stažuotės (projekto pristatymas, įvairūs metodiniai pasitarimai mokytojams) vyko ir Lietuvoje, ir užsienyje (Suomijoje, Lenkijoje, Čekijoje).
Komandos nariai, kaip pasakojo jos vadovė, grįžę iš įvairių pristatymų, seminarų, metodinių pasitarimų, su rajono pedagogais dalijosi įgyta patirtimi bei naujomis idėjomis.
Tegu balandžio
23-iąją Plungė AIDI
(Ateik – Išgirsk –
Diskutuok –
Įveiklink)
Plungės rajono
pedagogų metodinė diena
Balandžio 23 dieną Plungės kultūros centre vyko švietimo renginys – rajono pedagogų metodinė diena. Ją inicijavo Plungės KK ir rajono metodinių būrelių pirmininkai. Rėmėjais tapo Plungės Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjas Gintautas Rimeikis bei kiti švietimo srities specialistai. Renginyje dalyvavo Plungės rajono savivaldybės meras Audrius Klišonis, švietimo įstaigų direktoriai, pavaduotojai, mokytojai, auklėtojai bei projekto „Lyderių laikas 3“ KK kuratorė Anelė Raugienė ir antroji konsultantė Sigita Jonaitienė. Iš viso į reginį susirinko apie 420 rajono pedagogų.
Šis renginys, vykęs balandžio 23-iąją, buvo skirtas rajono pedagogų bendruomenei (tai vienas iš projekto ,,Lyderių laikas 3“) renginių. Kaip pasakojo kūrybinės komandos vadovė, prieš renginį KK parengė anketą ir išsiuntinėjo į ugdymo įstaigas. Išanalizavus užpildytas anketas, kūrybinės komandos nariai kartu su vadove nustatė, kad pedagogai pageidauja atsipalaidavimo užsiėmimų ir veiklų kitose erdvėse. Ir KK jiems pasiūlė net 20 veiklų.
Pagal Plungės rajono pedagogų pageidavimus, į metodinį renginį buvo pakviesta 4 ROOMS – forumo teatro grupė. Teatro aktoriai Mantas Cegelskas, Raimonda Agnė Medeišienė, Valentinas Krulikovskis, Eglė Skrolytė, Irena Jonkutė suvaidino keletą scenų, kuriose akivaizdžiai buvo parodyti konfliktai tarp direktoriaus ir mokytojo, tarp mokytojo ir mokinių tėvų, tarp mokyklos direktoriaus ir tėvų. Šias iškilusias problemas kartu su vaidinančiais aktoriais sprendė visa susirinkusi į metodinį renginį Plungės rajono pedagogų bendruomenė: siūlė įvairius konfliktinių situacijų sprendimų būdus, išsakė savo nuomonę, kaip kiekvienas elgtųsi tam tikroje situacijoje.
Kaip sakė 4ROOMS aktoriai, jie norėjo pasiūlyti naują pedagogų kvalifikacijos tobulinimosi formą. Pasak jų, forumo teatro pasirodymai – itin populiarūs pasaulyje, bet Lietuvoje tai – vis dar naujas būdas aptarti auditorijai svarbias temas. Svarbiausia, kad žiūrovas šiame teatre yra aktyvus dalyvis, o ne pasyvus stebėtojas.
Be to, forumo teatro pasirodymai ypatingi ir tuo, kad vaidinimų metu veiksmas scenoje stabdomas kelis kartus, kad aktoriai, tiesiogiai bendraudami su žiūrovais, gautų pasiūlymų scenarijaus vystymui. Remdamiesi savo patirtimi, žiūrovai aktyviai įsitraukia ir tampa dramos vystytojais. Šis unikalus metodas garantuoja puikiai ir prasmingai praleistą laiką, daug juoko, o kartu leidžia pamatyti save veidrodyje, kartais gal kiek kreivame. Tai tarsi lengva terapija su linksma savikritika bei galimybe tobulinti savo kasdienio gyvenimo kokybę.
Sėkmingai dirbant šiuo metodu, pavyksta pasyvų žiūrovą paversti aktyviu veikėju, diskutuojančiu ir sprendžiančiu scenoje matomą problemą, suteikti viltį ir įtvirtinti nuostatą, kad pokytis įmanomas, suteikti džiaugsmo būti aktyviu dalyviu sprendžiant aktualias problemas, padėti pamatyti žiūrovui save ir situaciją iš šalies, atrandant ir kitas perspektyvas.
Renginio metu Plungės rajono pedagogų bendruomenė aktyviai įsitraukė į aktorių suvaidintų situacijų veiksmą bei kartu sprendė iškilusias problemas. Šiam pasirodymui scenarijus buvo kuriamas specialiai, jis vienintelis ir unikalus. Sprendžiant problemas, buvo remiamasi išgrynintomis į šį renginį susirinkusios auditorijos aktualijomis. Jos visada kalba apie vertybes – žmogiškųjų santykių, buvimo kartu svarbą, būtinybę priimti sprendimus ir atsakomybes už galimus padarinius. Pageidaujamas spręsti problemas iš anksto buvo išsakę KK nariai ir mokyklos.
Parengta pagal L. Galvanauskienės medžiagą
Nuotraukoje: Projekto „Lyderių laikas 3“ kūrybinės komandos nariai su vadove L. Galvanauskiene (dešinėje).