Ar Rietavo pašto darbo laikas tenkina gyventojus?
Ne kartą yra tekę girdėti iš rietaviškių, kad jie nėra patenkinti AB Lietuvos pašto skyriaus Rietave darbo laiku. Praėjusiais metais pašto darbo laikas buvo koreguotas, ir šiuo metu jis dirba iki 15 val., o tai reiškia, kad dirbantis žmogus gali pasiimti siuntas ar susitvarkyti kitus reikalus tik pietų pertraukos metu. Mūsų redakcijoje apsilankiusi rietaviškė sakė, kad užėjus į paštą per pietus, visą valandą jame teks ir praleisti, nes eilės yra didelės, o kitu laiku galimybės užsukti nėra. Taip pat dienos eigoje reikia „sekti“ laiką, kad nepražiopsotum 15 val. ir spėtum susitvarkyti skubius reikalus.
Bandydami pasidomėti, ar ši problema Rietave išties opi, pakalbinome keletą rietaviškių. Ne vienas atsakė, kad kai praėjusių metų pabaigoje Rietave atsirado „Omniva“ paštomatas, jie pašto paslaugomis nebesinaudoja, nes siuntinius siunčia ir gauna per paštomatą. Šis būdas yra greitas, patogus, nereikia laiko gaišti eilėse, galima siuntą atsiimti bet kuriuo paros metu. Jaunesni savivaldybės gyventojai sąskaitas ir kitas įmokas susitvarko internetu, tad pašte lankytis kaip ir nebėra reikalo. Tuo tarpu vyresniems žmonėms nėra taip paprasta, jie į paštą keliauja pasiimti pensijos, susimokėti mokesčių, išsiųsti siuntų, laiškų, atlikti pinigines perlaidas ir kt.
Pašnekovas Albinas sakė, kad pašte apsilanko 3–4 kartus per mėnesį. Užtrunka tikrai neilgai, kartais eilėje būna 1 ar 2 žmonės. Vyrą esamas darbo laikas tenkina. Dažniausiai į paštą jis keliaują pasiimti siuntinių.
Vida pašte lankosi retai – kelis kartus per metus. „Būna po du žmones eilėje, bet aš einu ne pietų pertraukos metu, o nuo 11 iki 12 val., nes tikiu, kad dirbančiam žmogui tai – vienintelis laikas ten patekti, nes po 17 val., kai baigiasi darbai, paštas nedirba. Jeigu dirbi, pavyzdžiui, Plungėje, kaip kad aš vienus metus, tai į Rietavą parvažiuodavau apie 17.45 val. Tada jau visai niekas nedirba. Rietavo įstaigų darbo laikas skirtas bedarbiams. Manau, kad paštas turėtų dirbti ilgiau. Galbūt galėtų vėliau pradėti. Jame dažniausiai tenka apsilankyti dėl registruotų laiškų ar siuntų. Labai džiaugiuosi, kad pagaliau pastatė paštomatą prie Savivaldybės, tikiuosi visas siuntas nukreipti ten ir apeiti paštą bei jo pasenusias taisykles“.
Vilius sakė, kad pašto paslaugomis tenka naudotis gana retai. „Visas siuntas stengiuosi siųstis per kurjerių tarnybas, nes prekė greičiau atkeliauja, o ir atveža į namus. Į paštą užsuku apie 2–3 kartus per mėnesį, dažniausiai išsiųsti registruotų laiškų. Per pietus niekada ten nesilankau, dažniausiai pamirštu, kad jis trumpiau dirba, tad skubu į darbo pabaigą. Gal man sekasi, nežinau, tačiau dažniausiai ten nebūna labai daug žmonių, prieš mane – keletas. Nors yra tekę girdėti iš kitų, kad jie ten pralaukia po pusvalandį ir daugiau. Žinoma, būtų daug patogiau, jeigu darbo laikas būtų ilgesnis, tačiau nemanau, kad tai įmanoma. Tenka prisitaikyti prie esamos situacijos“.
Vytautas Rietavo paštu yra patenkintas, ten dirbančios darbuotojos labai mandagios ir malonios. Jis pašte lankosi vidutiniškai du kartus per savaitę. Yra pasitaikę, kad teko ilgiau pastovėti eilėje, bet tik todėl, kad prie kasos eilę stabdė pensinio amžiaus žmonės. Anot jo, jeigu padidintų pašto darbuotojų algą, tai galėtų pailgėti ir darbo valandos. Dažniausiai Vytautas į paštą keliauja išsiųsti siuntų, kartais ir susimokėti mokesčių.
Virginija sakė, kad pašte lankosi vidutiniškai 2–3 kartus per savaitę. Anot jos, kartais pasitaiko, kad būna daug žmonių, dažniau mėnesio pabaigoje, kai dauguma skuba sumokėti mokesčius. Dažniausiai eilėje stovi kokie du žmonės, ir ilgai užtrukti netenka. Į paštą ji keliauja atsiimti ar išsiųsti siuntinių, korespondencijos. „Žinoma, kartais būna situacijų, kai reikia skubėti, nes pašto darbo valandos trumpesnės negu kitur, tačiau žinant, kokia situacija, susiplanuoji ir prisitaikai. Galėtų tik tokių staigių pasikeitimų nebūti. Pripranti, jog darbo valandos yra iki 15.30 val., o jau uždaryta, nes dirba tik iki 15 val.“.
Anot Genovaitės, darbo laikas yra nepalankus, ypatingai dirbantiems. Prieš šventes ten itin didelės eilės, laukia po 5–7 žmonės. Panašiai yra ir kai žmonės gauna pensijas, atlyginimus bei eina susimokėti mokesčių. Pašte tenka lankytis per pietų pertrauką ir aukoti savo laiką, nes tuo metu yra daugiau žmonių, o dirba tik viena darbuotoja. Manau, klientai pageidautų jog tą valandą dirbtų dvi darbuotojos. Pašte lankytis tenka dažnokai – apie 3 kartus per savaitę.
Rūta pašto darbo laiku taip pat nėra patenkinta. Anot jos, dirbama per trumpai. Nors lankosi tik vidutiniškai kartą per mėnesį, kai reikia susimokėti mokesčius, beveik visada būna 3 ar 4 žmonės. Norėtųsi, kad įstaiga dirbtų ilgiau.
Aušra lankosi pašte taip pat gana retai, tačiau net ir tuomet teko pastebėti, kad yra susidariusi eilutė, ir tik vienas žmogus aptarnauja visus laukiančius. Vis tik ilgai laukti netenka, visi greitai susitvarko savo reikalus. Ji mano, kad darbo laikas tikrai galėtų būti ilgesnis, nes dirbant standartiniu (8.00 – 17.00 val.) laiku, nepavyksta iki pašto darbo pabaigos susisukti ir tuomet pavėluoji išsiųsti svarbius laiškus.
Į mūsų paklausimą atsakė ir AB Lietuvos pašto Kooperatyvinių reikalų departamento vadovė Vaida Budrienė. Pasak jos, pašto darbo laiko pakeitimas buvo koreguotas 2018 m. pirmą pusmetį, tačiau laikas nebuvo trumpinamas, tiesiog buvo perstumtas. Dabartinis laikas – 8.00–15.00 val. (buvęs – 8.30–15.30 val.). Eilės didžiausios susidaro mokesčių ar pašalpų/pensijų mokėjimo metu, todėl gyventojams, kurie nori pasinaudoti pašto paslaugomis greičiau, siūloma tai padaryti ne piko dienomis (pašalpos, išmokos dažniausiai išmokomos 10–13 mėnesio dienomis).
Kodėl Rietavo pašte palaipsniui vis trumpėjo darbo laikas, V. Budrienė atsakyti negalėjo, nes tai vyko daugiau nei prieš keletą metų. Manoma, kad tai buvo daroma dėl mažėjančių žmonių srauto. Darbo laikas pašte nustatomas pagal klientų srautą ir paslaugų efektyvumo kriterijus. Kalbant konkrečiai apie Rietavą, jokių pokyčių artimiausiu metu nebenumatoma.
Dažniausiai rietaviškiai keliaują į pašto skyrių dėl korespondencijos išsiuntimo ir gavimo, finansinių paslaugų ir leidinių prenumeratos. „Kaip jau minėta, daugiausia apsilanko žmonių, kai mokamos išmokos, taip pat kai reikia susimokėti mokesčius. Aktyviausios yra 10–13 einamojo mėnesio dienos, vėliau srautas atslūgsta. Pavyzdžiui, šių metų sausio mėnesį Rietavo pašte per dieną apsilankė vidutiniškai iki 60 žmonių, tačiau skaičius kintantis. Be to, tada tebesitęsė Kalėdinis laikotarpis, kai žmonės siuntė ar gavo daug siuntinių iš elektroninių parduotuvių, giminaičių, gyvenančių užsienyje“, – sakė V. Budrienė.
Galima daryti išvadą, kad vargu ar kas nors pasikeis, tad rietaviškiams teks prisitaikyti prie nustatyto pašto darbo laiko. Kaip jau minėjome, laiką sutaupyti padės paštomatas bei dar viena naujovė, atsiradusi pačiame pašte, – siuntų savitarna, leidžianti siųsti siuntas, laiškus, dokumentus. Siuntinius ar korespondenciją reikia paruošti iš anksto, o ją išsiųsti – įteikiant kurjeriui, atnešus į artimiausią siuntų savitarnos terminalą ar paštą. Už tokias siuntas susimokėti bus galima internetu.
Dalia BARCYTĖ