Šeštadienis, 2024 m. balandžio 20 d.

„Ši­lu­mos kai­na augs, ir to iš­veng­ti ne­pa­vyks“

Jau ra­šė­me, kad lap­kri­tį vy­ku­sia­me Rie­ta­vo sa­vi­val­dy­bės Ūkio plėt­ros ir eko­lo­gi­jos ko­mi­te­to po­sė­dy­je UAB „Rie­ta­vo ko­mu­na­li­nis ūkis“ di­rek­to­rius Al­vy­das Ro­jus in­for­ma­vo, kad nuo 2019 m. sau­sio 1 die­nos ši­lu­mos ki­lo­vat­va­lan­dė brangs 5,78 proc., karš­to van­dens ku­bas – 15,5 proc. Sa­vi­val­dy­bės ta­ry­bos po­sė­dy­je nau­jie­ji įkai­niai bu­vo pa­tvir­tin­ti – bal­sa­vi­mo me­tu 4 Ta­ry­bos na­riai su­si­lai­kė, 9 bal­sa­vo už.

Nau­ji įkai­niai tvir­ti­na­mi 2019-iems me­tams, kai­nos tik pro­jek­ci­nės, jos kas mė­ne­sį bus ko­re­guo­ja­mos, pri­klau­so­mai nuo to, už kiek įmo­nė pirks bio­ku­ro. Bio­ku­ras, kaip ži­nia, brangs­ta, tad aki­vaiz­du, kad ir ši­lu­mos kai­na kils.
Kaip pa­sa­ko­jo A. Ro­jus, ba­zi­nė kai­na bu­vo nu­sta­ty­ta tre­jiems me­tams, ir kas­met dėl nuo įmo­nės ne­pri­klau­san­čių veiks­nių yra per­skai­čiuo­ja­ma. Me­to­di­ka nu­ro­do, kad kai­na per­skai­čiuo­ja­ma dėl veiks­nių, ku­riems pa­ti įmo­nė įta­kos ne­tu­ri. Tai in­flia­ci­ja, ši­lu­mos par­da­vi­mo kie­kis, są­nau­dų po­ky­čio amor­ti­za­ci­ja, in­ves­ti­ci­jų įgy­ven­di­ni­mas ir kt. Kai­nai įta­kos tu­ri ir per­ka­mo ku­ro kai­na. Po vi­sų skai­čia­vi­mų pa­aiš­kė­jo, kad ši­lu­mos pro­jek­ci­nė kai­na kils 5,78 proc. Tvir­ti­nant šį spren­di­mą, kar­tu per­skai­čiuo­ja­ma ir karš­to van­dens kai­na, jos po­ky­tis ge­ro­kai di­des­nis, nes tam įta­kos tu­rė­jo šal­to van­dens kai­na. Nuo lie­pos mė­ne­sio 30 proc. ki­lo jo kai­na, ta­čiau į karš­to van­dens ta­ri­fą šis pa­bran­gi­mas ne­bu­vo įtrauk­tas.
Ta­ry­bos na­rė Vi­li­ja Raz­mie­nė sa­kė, kad šis kai­nų šuo­lis bus la­bai ne­ma­lo­ni do­va­na gy­ven­to­jams. „At­si­me­nu, kai pa­sta­tė­te nau­ją ka­ti­li­nę, vi­si sa­kė, kad da­bar rie­ta­viš­kiams bus la­bai ge­rai, jie mo­kės ma­žiau, o ma­tau, kad kai­ną kas­met ke­liam ir ke­liam“, – ste­bė­jo­si V. Raz­mie­nė. A. Ro­jus pa­kar­to­jo, kad kai­nos di­dė­ji­mas pri­klau­so ne nuo įmo­nės, o nuo to­kių veiks­nių kaip in­flia­ci­ja, ši­lu­mos par­da­vi­mo kie­kiai, elek­tra, nu­si­dė­vė­ji­mas. Ne ma­žiau svar­bu – pa­sko­los ir pa­lū­ka­nos. Į ka­ti­li­nę ir tra­sų at­nau­ji­ni­mą daug in­ves­tuo­ta, šie veiks­niai taip pat at­si­spin­di kai­no­je. „Kal­bė­tu­me kiek ki­taip, jei te­be­tu­rė­tu­me se­ną­ją ka­ti­li­nę. Bū­tų tik­rai ne to­kie skai­čiai, ko­kius tu­ri­me da­bar, o smar­kiai di­des­ni. Stip­riai ker­ta ir ši­lu­mos tau­py­mas bei na­mų re­no­va­ci­jos, nes ši­lu­mos par­duo­da­ma žy­miai ma­žiau. Kai­na augs, ir to iš­veng­ti ne­pa­vyks“, – sa­kė sa­vi­val­dy­bės me­ras An­ta­nas Čer­nec­kis.

Da­lia BARCYTĖ

Nuotraukoje: V. Razmienė (dešinėje) stebėjosi, kodėl pastačius naują katilinę šilumos kaina vis tiek kasmet kyla.

Komentarai
Kiti straipsniai