Plungės technologijų ir verslo mokykla įgyvendina tarptautiškumą skatinantį projektą „Tradicijos be sienų“
Spalio 7–13 dienomis Plungės technologijų ir verslo mokykloje svečiavosi didelis būrys svečių iš užsienio. Nuo 2017 metų rugsėjo 1-osios mokykla įgyvendina Švietimo mainų paramos fondo administruojamą „Erasmus+“ 2 pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo sektoriaus tarpmokyklinės strateginės partnerystės projekto „Traditions across borders“ („Tradicijos be sienų“) veiklas, kurias finansuoja Europos Komisija.
Šioje tarptautiškumą skatinančioje projektinėje veikloje dalyvauja net septynių šalių mokyklos: Vengrijos, Norvegijos, Švedijos, Lenkijos, Turkijos, Portugalijos ir Lietuvos. Visos šios šalys atstovauja skirtingiems Europos geografiniams bei kultūriniams kraštams, todėl projektas yra tarptautinis.
Į Technologijų ir verslo mokyklą iš viso atvyko 20 asmenų: 9 mokiniai ir 11 mokytojų. Svečiai iš Vengrijos, Švedijos ir Turkijos mokykloje lankosi jau antrą kartą, nes visai neseniai šio projekto partneriai jau įgyvendino Comenius programos projektą.
Projekto „Tradicijos be sienų“ idėja paremta pedagogine patirtimi ir suvokimu, kad moksleiviai neturi pakankamai žinių apie Europos Sąjungą, nors ir yra gimę šios sąjungos dalyje. Siekiant užtikrinti bendrijos vystymąsi, labai svarbu remti jaunimą, kad jis galėtų aktyviai dalyvauti įvairioje veikloje. O tapti pilnateisiu Europos Sąjungos piliečiu, neturint supratimo ir žinojimo apie kitų tautų vertybes, kultūrą ir tradicijas, neįmanoma.
Tad ši pedagoginė patirtis paskatino projekto partnerius domėtis įvairiais mokymo metodais, taikomais Europos šalių mokyklose. Ieškota būdų, kaip bendradarbiauti siekiant bendrų kultūrinių Europos vertybių ugdymo bei kaip mokinius motyvuoti tapti aktyviais ir sąmoningais piliečiais.
Esminės šio projekto sritys yra paremtos interaktyvia veikla, kurios tikslas – ugdyti mokinių tarpkultūrinę komunikacinę kompetenciją. Ugdymas yra sudėtinis procesas, susidedantis iš žinių, įgūdžių ir gebėjimų įgijimo. Labai svarbu tobulinti visus socialinių kompetencijų elementus, kurie būtini žmogaus vertybėms, požiūriams ir įpročiams formuoti. Be to, tai yra svarbu žmogui, kuris siekia savo tikslų. Be tarpkultūrinių kompetencijų tobulinimo, gerinami ir skaitmeniniai įgūdžiai.
Įgyvendinamo projekto metu skatinama naudotis informacinėmis technologijomis, nes skirtingų šalių partnerių bendradarbiavimas be šių technologijų yra ribotas. Užduočių atlikimas, pristatymų kūrimas ir demonstravimas, tyrimų atlikimas, informacijos paieška, sąveika ir bendravimas su partneriais – visų šių veiklų veiksmingumas priklauso nuo efektyvaus skaitmeninių įrenginių ir technologijų naudojimo.
Projekte daugiausia dėmesio skiriama šešioms kultūros sritims: nacionaliniams parkams ir gamtos rezervatams, pasaulio paveldo vietoms, tradicijoms, tautinėms, valstybinėms šventėms ir gastronomijai.
Be veiklų įgyvendinimo mokyklose, atskleidžiant numatytas kultūros sritis, suplanuoti ir šeši projekto dalyvių susitikimai, mokinių bei mokytojų išvykos. Tai leidžia projektą įgyvendinti tarptautiniu lygmeniu. Mokinių ir mokytojų išvykose svarbiausia – betarpiškas bendravimas, pasikeitimas patirtimi, informacijos pasidalijimas ir profesinių santykių kūrimas.
Visų vizitų metu projekto dalyviai supažindinami su partnerių šalių kultūra įvairių interaktyvių veiklų metu, ne tik demonstruojant nuotraukas, vaizdo įrašus bei rengiant pristatymus, bet ir organizuojant įvairias parodas, programas, viktorinas, ekskursijas, susijusias su konkrečia tema. O tai labai svarbu mokiniams, nes jie gali tobulinti tarpkultūrines bendravimo kompetencijas, bendraudami su skirtingų kultūrų atstovais, prisitaikydami prie naujos kultūrinės aplinkos bei įgydami kultūrinių žinių.
Be to, šis projektas prisideda ne tik prie tarptautiškumo plėtros, bet ir ugdo sąmoningą, aktyvų jauną žmogų, Europos pilietį.
Projekto parnerių susitikimo Plungės technologijų ir verslo mokykloje tikslas yra atskleisti vieną iš šešių projekte numatytų kultūros sričių – nacionaliniai parkai ir gamtos rezervatai.
Tarptautinių mokymo ir mokymosi veiklų etapo metu vykdoma įvairi edukacinė programa. Šio susitikimo, vykusio Plungės technologijų ir verslo mokykloje, metu septynių šalių projekto partneriai parengė ir pristatė filmukus, pranešimus apie savo šalies nacionalinius parkus.
Plungės technologijų ir verslo mokyklos komanda parengė įvairias edukacines programas požiūrio formavimui. Svečiai iš užsienio sužinojo apie Nemuno deltos regioninio parko išteklius, jų apsaugą ir tvarų vartojimą, Žemaitijos nacionalinio parko gamtos išteklių panaudojimą atskleidžiant etnokultūrinį paveldą, taip pat – apie Pajūrio regioninio parko išteklių apsaugą bei pritaikymą kultūros raidoje.
Programų įgyvendinimo metu aplankytos regiono saugomos teritorijos: Nemuno deltos regioninis parkas, Žemaitijos nacionalinis parkas bei Pajūrio regioninis parkas. Susipažinta su čia esančiais Lietuvos turtais: Kuršių mariomis, Naglių gamtiniu rezervatu, ornitologine stotimi Ventės rage, Krokų lanka, Mingės kaimu. Taip pat apžiūrėtos Žemaitijos nacionalinio parko muziejų ekspozicijos bei eita Šeirės taku. Nepamirštas ir Karklės pakrantėje esantis „Olandų kepurės“ skardis bei Palangos botanikos parkas, Gintaro muziejus.
Baigti įgyvendinti šį projektą planuojama 2020 metais. O ateityje bus siekiama tolesnio partnerių iš įvairių užsienio šalių bendradarbiavimo rengiant naujus projektus.
Straipsnis yra finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.
Nuotraukoje: Tarptautiškumą skatinančio projekto dalyviai susitikimo metu.